آیت‌الله یزدی به خبرنگار فرانسوی: مجوزی برای عبور از احمدی‌نژاد نمی‌بینم

کدخبر: ۱۹۸۶۴۹
خبرآنلاین: آیت‌الله یزدی روز سی دی سال ۸۷ گفت: در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به اندازه دولت آقای احمدی‌نژاد با روحانیت، حوزه و جامعه‌ مدرسین و دیگر شئون روحانیت به این گرمی ارتباط برقرار کرده باشد.

آیت‌الله یزدی در نشست مطبوعاتی که 9 سال پیش داشت در پاسخ به پرسشی ، در ارتباط با تعامل دولت احمدی‌نژاد با روحانیت گفت: خوشبختانه روابط دولت با روحانیت روابط بسیار گرم و خوبی است و من در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به اندازه دولت آقای احمدی‌نژاد با روحانیت ، حوزه ، جامعه مدرسین ، ‌مراکز روحانی ، ‌مساجد و شورای عالی حوزه و دیگر شئون روحانیت به این گرمی ارتباط برقرار کرده باشد؛ البته نمی‌گویم دولت‌های دیگر ارتباط نداشتند ولی ارتباط این دولت بسیار گرم است و در حد توان همکاری و کمک با روحانیت داشته و دارد.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه، مبنی بر این که آیا روحانیت قم از آقای احمدی‌نژاد در انتخابات آتی حمایت خواهد کرد یا نه؟ گفت:‌ درباره مساله‌ی انتخابات باید جداگانه بحث کرد، ولی در شرایط فعلی من هیچ مجوزی برای عبور از ایشان نمی‌بینم. جامعه‌ی مدرسین تازه وارد بحث انتخابات شده، در این ارتباط در حال بحث و بررسی است و بعد از این‌که به نتیجه رسید این موضوع را اعلام می‌کند. علی‌القاعده جامعه‌ی مدرسین در انتخابات با جامعتین( جامعه روحانیت) هماهنگ عمل خواهد کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که گفته می‌شود برخی روحانیون قم همچنان از آقای احمدی‌نژاد به خاطر صحبت‌های آقای مشایی گله‌مند هستند گفت: این یک بحث جدا و دیگری است و هیچ کس کامل کامل نیست و هیچ کس هم ناقص کامل نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید