اتوبوس دفاعی تیم‌ها مقابل پرسپولیس را ببینید

کدخبر: ۱۹۸۷۴۶
در این چند هفته تیم‌ها عادت کردند که با یازده بازیکن مقابل پرسپولیس دفاع کنند و اصطلاحا اتوبوسی جلوی دروازه‌شان پارک کنند.
 اتوبوس دفاعی تیم‌ها مقابل پرسپولیس را ببینید

از دست رفتن دو امتیاز خانگی دیگر کافی بود تا صدای اعتراض هواداران پرسپولیس به فوتبال تدافعی رقبا بلند شود. در هفته‌های اخیر از شادابی بازی‌های پرسپولیس کم شده که تماشاگران تیم دلیل آن را ضد فوتبال حریف می‌دانند. آن‌ها معتقدند که رقیبان پرسپولیس همان بلایی را بر سر آن‌ها آوردند که به اتوبوس مورینیو و تیم‌هایش معروف شده است. با بررسی چند مسابقه اخیر پرسپولیس، مشخص می‌شود که این ادعا خیلی هم بی سر و ته نیست. پرسپولیس در این هفته‌ها اسیر فوتبال کاملا دفاعی رقیبانش شده است. هر چند که تمرکز تیم برانکو تا سوت پایان بازی و گل‌های لحظه آخری، جلوی نتایج تلخ‌تر این تیم را گرفت.

این صحنه‌ای از نیمه اول بازی با گسترش فولاد است. یعنی هنوز یک نیمه دست نخورده زمان باقی است که گسترشی‌ها با ده بازیکن در حال محافظت از دروازه هستند. در این تصویر هشت بازیکن گسترش فولاد در محوطه جریمه مشغول مهار پنج پرسپولیسی هستند. دو بازیکن دیگر گسترش هم در فاصله نزدیکی از خط محوطه جریمه، وظیفه دفع توپ برگشتی را به عهده دارند.

نفت همه مدل دفاع کردن را جلوی پرسپولیس تمرین کرد. در تصویر اول مشخص است که همه بازیکنان نفت در زمین خودی حضور دارند. بعد آن هم در سه تصویر حضور پرتعداد نفتی‌ها در نزدیکی دروازه‌شان به نمایش در آمده است. در آن تصاویر ده بازیکن نفت را نشان می‌دهد که سعی بر حفظ نتیجه بدون گل دارند.

زمان بازی که در بالای تصاویر نمایش داده شده، نشان می‌دهد که اتوبوس سیاه‌جامگان در بیشتر زمان مسابقه جلوی دروازه خودی پارک بود. رفته رفته با نزدیک شدن به پایان مسابقه به تعداد نفرات مشکی‌پوش حاضر در محوطه جریمه سیاه‌جامگان هم اضافه می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید