دبیرکل شورای کلیساهای مالزی: فلسطین اشغال شده و دفاع از فلسطین حق قانونی آنهاست

کدخبر: ۱۹۸۸۳۳
دبیرکل 'شورای کلیساهای مالزی'گفت: فلسطین سرزمینی است که توسط اسرائیل اشغال شده و فلسطینی ها این حق قانونی را دارند که متجاوزان را از خاک خود بیرون کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دکتر'هرمن شستری' دبیرکل شورای کلیساهای مالزی در نشستی که در محل این شورا در کوالالامپور به منظور حمایت از فلسطینیان تشکیل شده بود در سخنان خود به شرح رفتار ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و مواضع «شورای کلیساهای جهان» دراین زمینه پرداخت.

شستری گفت: از سال 1967 رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی را نیز اشغال کرده که طبق قوانین بین المللی تجاوز به خاک کشوری دیگر محسوب می‌شود و به همین دلیل فلسطینیان حق قانونی دارند که متجاوزان را از خاک خود بیرون کنند.

شستری بیت المقدس را شهری متعلق به تمامی مذاهب دانست که باید نمونه صلح بین ادیان باشد.

وی با نشان دادن نقشه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی از ابتدا تا کنون، شهرک سازی‌های غیرقانونی این رژیم را محکوم کرد.

وی در پایان سخنان خود ضمن محکومیت اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، مسئله فلسطینیان را مربوط به کل بشریت دانست و از پیروان همه ادیان از جمله مسیحیان خواست تا برای حل این مساله تلاش کنند.

سخنران دوم این مراسم «نگ کوک کی» از رهبران مذهبی پروتستان (شاخه انجلیک) در مالزی بود که موضع خود را در قبال مسئله فلسطینیان بر اساس آموزه‌های مسیحیت پروتستان تشریح کرد.

وی از پیشوایان این مذهب خواست تا در بین پیروان خود درباره مسئله فلسطینیان آگاهی رسانی کنند.

وی با اشاره به سیاست های ضد انسانی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رفتارهای وحشیانه اسرائیلی ها علیه فلسطینیان دل هر انسانی را فارغ از دین و دیدگاه سیاسی اش به درد می‌آورد و در پایان از حاضرین خواست تا برای پایان خشونت‌ها دعا کنند.

پروفسور «نظری اسماعیل» رئیس جنبش «بایکوت اسرائیل» نیز که به دعوت شورای کلیساهای مالزی در این نشست حاضر شده بود در سخنانی گفت: جنبش «بی.دی.اس» حرکتی جهانی و دلیل تشکیل آن مقابله با رفتار آپارتاید رژیم صهیونیستی بوده که از جنبش‌های ضد آپارتاید آفریقای جنوبی تأثیر پذیرفته است.

وی همچنین ادعای دشمنی مسلمانان با یهودی‌ها را پروپاگاندای رژیم صهیونیستی و متحدانش دانست که فاقد هرگونه اعتبار تاریخی و استدلالی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید