العبادی به آماده‌سازی شرایط برای بازگشت آوارگان قبل از انتخابات متعهد شد

کدخبر: ۱۹۸۸۳۷
نخست وزیر عراق از معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و هیئت همراهش استقبال و در جریان این دیدار بر پایبندی دولت عراق به برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان مقرر آن تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با میرسلاو ینشاو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس بازسازی عراق که قرار است ماه آتی میلادی در کویت برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

العبادی همچنین بر حمایت بی‌وقفه سازمان ملل از روند بازسازی عراق و برقراری ثبات در مناطق آزاد شده و فراهم کردن شرایط برای تشویق و تسهیل بازگرداندن آوارگان و حمایت از تمامی شهروندان عراقی تأکید کرد.

نخست وزیر عراق متعهد شد در راستای فراهم سازی شرایط مناسب برای تشویق صدها آواره عراقی به بازگشت به مناطق شان قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی و محلی در ۱۲ ماه مه تلاش کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نیز در دیدار العبادی بر حمایت سازمان ملل متحد از برگزاری انتخابات در زمان مقرر که دولت فدرال آن را تعیین کرده است، تأکید کرد.

میرسلاو همچنین بر جانفشانی و توجه دبیرکل

به تحولات مثبت عراق و نیز حمایت کامل سازمان ملل از بازسازی و برقراری ثبات در عراق تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت جامعه جهانی، هماهنگی و همکاری مشترک با دولت عراق به ویژه در بازسازی و برقراری ثبات در این کشور تاکید کرد.

صندوق توسعه اقتصاد عربی کویت در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۷ بر آمادگی این کشور جهت میزبانی کنفرانس بین‌المللی که قرار است فوریه سال جاری میلادی جهت حمایت از بازسازی عراق پس از آزادسازی از چنگال تروریسم برگزار شود، تاکید کرد.

این کنفرانس شامل ارائه گزارش از سوی دولت عراق از میزان خرابی‌ها و مبالغ لازم برای پروژه‌های ساخت و ساز می‌شود.

در همین راستا، مهدی العلاق، دبیر کل کابینه عراق اعلام کرد که این کشور به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار جهت بازسازی زیرساخت‌های خدماتی در مناطق آزادشده نیاز دارد.

این کنفرانس بین‌المللی همچنین شامل فرصت دهی به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مشارکت در آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید