جلادِ انگلیسی داعش در فهرست تروریسم جهانی قرار گرفت+عکس

کدخبر: ۱۹۹۱۲۳
وزارت خارجه آمریکا یک جلاد گروه تروریستی داعش را که از انگلیس به سوریه گریخته بود، در فهرست تروریسم جهانی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، آمریکا نام یک جلاد گروه تروریستی داعش را در فهرست تروریسم جهانی قرار داد و اعلام کرد: این شخص با نام «سدهارتا دهار» جایگزین «جان داعشی» شده است.

سدهارتا دهار ملقب به «ابو رمیثه» برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سال 2014، انگلیس را به مقصد سوریه ترک کرد و در آنجا پس از گذشت مدتی جایگزین «جان داعشی» شد و وظیفه اعدام و کشتار افراد را بر عهده گرفت.

او که در والتامستو در لندن یک فروشنده بود، هم اکنون از سوی آمریکا در فهرست تروریسم جهانی قرار گرفته است. قرار دادن نام یک تروریست در این فهرست به دولت کمک می کند تحریم هایی علیه وی اعمال کند و دارایی ها و اموال او را توقیف کند.

جلادِ انگلیسی داعش در فهرست تروریسم جهانی قرار گرفت+ تصاویر

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: «دهار جایگزین «محمد اموازی» یا همان «جان داعشی» شده است. او یکی از تروریستهایی است که در ماه ژانویه 2016 در فیلم اعدام گروه تروریستی داعش که افرادی را به بهانه جاسوسی برای انگلیس اعدام می کرد، با ماسک حضور داشت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هدف از قرار دادن نام او در فهرست تروریسم جهانی این است که مردم را درباره خطراتی که ممکن است ایجاد کند، آگاه کنیم.»

دهار در سپتامبر 2014 به همراه یک شخص دیگر به ظن عضویت در گروه تروریستی «مهاجرون» که در انگلیس قرار دارد، بازداشت شد. دهار تنها چند ساعت پس از آزادی به قید وثیقه، به همراه خانواده اش انگلیس را به مقصد سوریه ترک کرد.

وی چند هفته بعد با انتشار تصویری از خود در سوریه در حالی که یک نوزاد تازه متولد شده را در آغوش  و یک اسلحه در دست گرفت، پلیس انگلیس را دست انداخت و زیر این عکس خود نوشت: «انگلیس عجب پلیس امنیتی دارد که به من اجازه داد به این راحتی فرار کنم و به داعش بپیوندم.»

جلادِ انگلیسی داعش در فهرست تروریسم جهانی قرار گرفت+ تصاویر

محمد اموازی معروف به جان داعشی در سال 2015 در حملات هوایی آمریکا به هلاکت رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید