پرونده مربوط به فساد مالی در عربستان در حال بسته شدن است

کدخبر: ۱۹۹۱۲۶
شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده فساد برخی مقامات و شاهزادگان سعودی به منظور ارجاع آن به دادستانی کل آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه روزنامه سعودی سبق نوشت: در چارچوب طرح مبارزه با فساد در عربستان، 90 نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند و 95 نفر دیگر در بازداشت هستند و پرونده مربوط به فساد مالی با ارجاع برخی از بازداشت‌شدگان در حال بسته شدن است.

در این مطلب آمده است: شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده مربوط به موضوع به فساد در عربستان به منظور ارجاع پرونده برخی از متهمان به دادستانی کل آغاز شده است.

به نوشته این روزنامه، در 80 روز گذشته، برخی تحولات در پرونده مربوط به فساد رخ داده است و این تحولات از اقدام کمیته عالی مقابله با فساد در احضار 350 نفر از جمله متهمان (به فساد) و فراخوانی شاهدان برخی مسائل و اشخاص برای ارائه برخی از اطلاعات در این زمینه، آغاز شد.

نتایج تحقیقات حاکی از موافقت اغلب بازداشت‌شدگان با موضوع سازش در این قضیه بوده است به طوری که 90 نفر از بازداشت‌شدگان با مبرا شدن از اتهام فساد، آزاد شدند و 95 نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند.

راهکار و سازش‌هایی که اغلب بازداشت‌شدگان با آن موافقت کردند، شامل پرداخت مبالغ نقدی، املاک و مستغلات و دیگر دارائی‌ها بوده است.

از سوی دیگر، دادستان کل عربستان با تاکید بر اینکه هیچ نقض یا تضییع حقی در قبال بازداشت‌شدگان رخ نداده است، مدعی شد: همه این بازداشت‌شدگان توانستند وکیل داشته باشند و آزادشدگان هم هیچ محدودیتی در فعالیت‌های خود ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید