سوریه ادعاهای آمریکا و فرانسه در بکارگیری سلاح شیمیایی را محکوم کرد

کدخبر: ۱۹۹۱۶۲
وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه در بیانیه ای، دورغ ها و ادعاهای وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در این کشور را محکوم کرد.

یه گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور گفت که : دمشق همه شرایط را برای انجام تحقیقات شفاف و کارشناسانه درباره استفاده از سلاح شیمیایی فراهم کرده است.

این منبع رسمی افزود: اما غربی های استعمارگر دائما با مانع تراشی و اعمال فشار بر گروه های تحقیق، خواستند این مسئله را سیاسی جلوه دهند.

مقام سوری خاطر نشان کرد: کسانی که این دروغ پردازی ها را می کنند، شایستگی و صلاحیت اخلاقی و قانونی ندارند که خود را قاضی قرار دهند بلکه باید در جایگاه متهم قرار گیرند و محاکمه شود.

وی گفت: دشمنان سوریه به اتهام زنی و تحریف امور پیش از هر طرح سیاسی عادت کرده اند و این اقدام برای سنگ اندازی در مسیر تلاش ها برای خروج سوریه از بحران انجام می شود.

سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.

با شکست داعش در سوریه، در ماه های اخیر و همچنین پیشروی ارتش این کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، این کشور پس از سالها پایداری در آستانه دفع پدیده تروریسم قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید