استعفای جهانگیری شایعه یا واقعیت؟

کدخبر: ۱۹۹۱۹۳
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، استعفای معاون اول رئیس جمهور را شایعه دانست و گفت: اختلاف نظر بین گروه‌های سیاسی طبیعی است اما جهانگیری همکاری خود با دولت را ادامه می‌دهد.
استعفای جهانگیری شایعه یا واقعیت؟

محسن کوهکن در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر استعفای اسحاق جهانگیری به دلیل کاندیداتوری برای دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری و اختلاف نظر بین کارگزاران و دولت روحانی، گفت: گاهی شایعه استعفای یکی از مدیران و مسئولان مطرح می‌شود، گویا این مباحث برنامه‌ای از پیش تعیین شده است که اصولا بعد از مدتی هم تکذیب می‌شود اما در مورد آقای جهانگیری این تئوری درستی نیست.

 نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجموعه از مدیران اصلاح طلب در استان‌ها، تصریح کرد: تنها جهانگیری از طیف اصلاحات در دولت حضور ندارد بلکه سایر وزرا و جایگاه مدیران استانی از استانداران گرفته تا مدیران کل در اختیار طیف اصلاحات است.

وی ادامه داد: در صورتی که طیف اصلاحات به این جمع‌بندی رسیده باشند که سرنوشت و مسیر خود را از نظر افکار عمومی از دولت جداکنند، باید از ابتدا تا انتها کناره‌گیری کنند و به طور رسمی مواضع خود و عدم پذیرش مواضع دولت روحانی را اعلام کنند و بر عدم ادامه همکاری با دولت نیز اصرار بورزند.

استعفا در ذات کارگزاران نیست

کوهکن با بیان اینکه تئوری پردازان این مباحث تنها بخشی از صورت مسأله را می‌بینند، افزود: از سوی دیگر در ذات کارگزاران موضوعاتی چون استعفا نمی‌گنجد، این گروه در هر جایگاهی تنها مسیر خود را دنبال می‌کنند. بنابراین مشی نخ نما شده‌ای مطرح شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: طرح مباحث دیگر  پیرامون انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری نیز نباید مطرح شود زیرا دلیل قانع کننده‌ای در شرایط کنونی که دولت به تازگی کار خود را آغاز کرده است، نیست.

با استعفاء جهانگیری مسیر اصلاحات از دولت جدا نمی شود

کوهکن با تاکید بر اینکه در فضای رسانه‌ای نباید به چنین موضوعاتی دامن زده شود، گفت: دوستان اصلاح‌طلب نیز اگر مشورت‌هایی از این باب دریافت می‌کنند، باید بدانند با استعفای آقای جهانگیری به تنهایی مسیر اصلاحات از دولت فعلی جدا نخواهد شد. البته در مجموع به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری و دوستان اصلا‌ح طلب با دولت فعالیت سیاسی خود را ادامه خواهند داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از سوی دیگر بین کارگزاران و مدیران ارشد دولت اختلاف نظر طبیعی است، در شورای شهر تهران نیز که ترکیبی از این دو تفکر است، این اختلافات نمود بیرونی پیدا کرده است. این دو طرز تفکر اختلاف نظرهایی دارند اما کمتر نماد بیرونی پیدا می‌کند اما در شورای شهر تهران که تنها این دو گروه را شامل می‌شود، می‌توان اختلافاتی را شاهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید