موبایل های ال جی هنوز هم ضرر ده هستند

کدخبر: ۱۹۹۲۸۴
بخش تلفن های همراه شرکت ال جی با نرخ بالایی هنوز هم در حال ضرر دادن است.
موبایل های ال جی هنوز هم ضرر ده هستند

در گزارش فصل چهارم سال 2017 میلادی، ال جی ضرر خود را 192.33 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به 331.37 میلیون دلار سال گذشته رقم کمتری است اما هیچ علائمی مبنی بر بهبود شرایط وجود ندارد.

طی دو سال گذشته، ال جی موبایل فقط در یک فصل (دوره سه ماهه) گزارشی از عملکرد مثبت خود ارائه داده و آن هم سه ماهه ابتدایی 2017 با 3.2 میلیون دلار سود بود. به جز این، باید به سه سال قبل و سه ماهه ابتدایی 2015 بازگردید تا دوباره سوددهی بخش موبایل ال جی را ببینید.

فروش بخش موبایل در دوره سه ماهه گذشته 10.52 میلیارد دلار بوده که نسبت به 11.71 میلیارد دلار سال 2016 کمتر است. این در حالی است که 2016 شاهد رشد 10.8 درصدی نسبت به 2015 بود.

ال جی دلیل این اتفاقات را بازار چالشی و قدرتمند برندهای چینی اعلام کرده. اوپو، ویوو، هوآوی، شیائومی و بسیاری دیگر طی سال های گذشته بخش بزرگی از بازار را تصاحب کرده اند و از سهم ال جی و شرکت های دیگر کاسته اند.

با این حال، ال جی می گوید که V30 فروش خوبی را در کنار تلفن های همراه پریمیوم دیگر تجربه کرده. ماه آینده کنگره جهانی موبایل برگزار خواهد شد و باید دید که بخش موبایل شرکت ال جی چه فعالیتی را در پیش خواهد گرفت.



هوانگ جئونگ-هوان مدیرعامل جدید بخش موبایل ال جی است و زمان زیادی را در بخش تحقیق و توسعه فعالیت داشته. شاید تجربه او بتواند به کمک ال جی آمده و سبب احیای دوباره شرکت شود.
به جز بخش موبایل اما ال جی عملکردی بسیار عالی داشته.
سود کلی 2.23 میلیارد دلاری ال جی در این سه ماهه، بیشترین میزان سودی است که ال جی به صورت سالانه از 2009 تاکنون کسب کرده. لوازم خانگی و بخش تلویزیون این شرکت بسیار قدرتمند عمل کرده.
موفقیت بخش های دیگر سبب می شود که فکر کنید ال جی تا چه زمانی ضرردهی بخش موبایل را تحمل خواهد کرد ولی مشخص نیست این شرکت چه رویه ای در پیش می گیرد.
سونی هم مثل ال جی بخش های سودده بسیاری دارد و از این جهت تمرکز را از روی بخش موبایل برداشت و جلوی ضرر را گرفت ولی اچ تی سی که بخش سودده دیگری ندارد مجبور شد تا قسمت بزرگی از کسب و کار موبایل خود را به گوگل بفروشد تا به مشکلات بزرگتری نرسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید