یونیسف: تلفات کودکان سوری در دو هفته اخیر به شدت افزایش یافته است

کدخبر: ۱۹۹۴۰۴
فرستاده به یونیسف به سوریه هشدار داد، در دو هفته گذشته تعداد کودکان کشته شده در این کشور به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و این کودکان بودند که بیشترین لطمه‌ها را طی این مدت از بابت خشونت‌ها متحمل شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، فران اکوئیزا، نماینده یونیسف در امور سوریه در بیانیه‌ای با عنوان "آیا جهان نسبت به کشتار کودکان بی حس شده است؟" گفت: میزان تلفات کودکان در سوریه در دو هفته گذشته با تشدید خشونت‌ها در چندین منطقه سراسر این کشور به طور روزنامه افزایش یافته است.

او در ادامه نوشت: یونیسف گزارش‌هایی دریافت کرده که تایید می‌کند دست‌کم 11 کودک در منطقه عفرین در شمال سوریه کشته شدند.

این مقام مشخص نکرد که این کودکان کی یا چطور و دقیقا به دست چه کسی کشته شده‌اند.

منطقه کردنشین عفرین سوریه همان منطقه‌ای است که ترکیه در آن مشغول اجرای عملیات خود به نام شاخه زیتون به بهانه مقابله با شورشیان کرد است.

از زمانی که ترکیه این عملیات را در تاریخ 20 ژانویه به اجرا گذاشته کردها می‌گویند این کمپین جان ده‌ها انسان بی‌گناه را گرفته است.

با این وجود آنکارا گفته در عملیاتش هیچ تلفات غیرنظامی مشاهده نشده است.

براساس جدیدترین آمار از سوی ترکیه بیش از 340 تن از اعضای "گروه‌های تروریستی" در یک هفته از کذشت این عملیات کشته شده‌اند؛ ادعایی که کردها به شدت آن را رد می‌کنند و بیشتر قربانیان حملات ترکیه را غیر نظامیان می‌دانند.

نماینده یونیسف گفت: در عفرین خانواده‌ها در حال فرار به دیگر نواحی مربوط به این منطقه بوده و خواهان محافظت از خود در کمپ‌هایی هستند که قبل از آن پذیرای جمعیت انبوه حدود 125 هزار نفری از مردم آواره بوده‌اند و این آوارگان در شرایط به شدت دشواری زندگی می‌کنند و در معرض سرمای زمستانی شدید قرار دارند.

به گفته این مقام یونیسف، خانواده‌ها به دلیل خشونت‌های شدید در خارج از خانه‌هایشان مجبور شدند خود را در زیرزمین‌های خانه‌هایشان محبوس کنند.

او خاطر نشان کرد: جنگ‌ها قانون دارند اما در سوریه در هر روز این قوانین شکسته می‌شوند.

وی افزود: همه طرف‌های درگیر باید یک گذرگاه امن برای غیرنظامیانی که می‌خواهند منطقه را ترک کنند ایجاد کنند.

اکوئیزا گفت: در حالی که تقریبا هفت سال از جنگ در سوریه گذشته کودکان همچنان بیشترین لطمه را می‌خورند. آنها زندگی، خانه و کودکی خود را از دست داده‌اند. دیگر بس است.

این در حالی است که براساس اعلام سازمان ملل بیش از 13 میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند و در عین حال بیش از نیمی از زیرساخت‌های اساسی سوریه آسیب دیده و یا از بین رفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید