کردهای سوریه اشغال روستایی در اطراف عفرین توسط ترکیه را تکذیب کردند

کدخبر: ۱۹۹۴۴۰
نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) با صدور بیانیه ای، اخبار رسانه های ترکیه را درباره اشغال دوباره روستای 'قسطل جندو' در اطراف عفرین تکذیب کردند.

به گزارش ایرنا، هیات دفاع خودگردان نیروهای دمکراتیک سوریه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ادعای رسانه های ترکیه درباره اشغال روستای'قسطل جندو' در اطراف عفرین توسط ارتش ترکیه و گروه تروریستی ارتش آزاد دروغ است.

بر اساس بیانیه مذکور: دروغ پردازی های ترکیه همزمان با حمله وحشیانه به منطقه عفرین صورت گرفته است.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه نیز درباره عملیات نظامی ترکیه گفت : وضعیت انسانی اهالی منطقه عفرین در این جنگ وخیم تر خواهد شد و تعداد آواره های سوری نیز افزایش می یابد.

وزارت خارجه سوریه شنبه گذشته ، عملیات ترکیه در عفرین را به شدت محکوم کرد و این منطقه را جزء جدایی ناپذیر از خاک سوریه دانست و از جامعه جهانی خواست این اقدام را محکوم و برای توقف فوری آن اقدام کند.

کردهای سوری شهر عفرین در شمال غرب این کشور که هدف حملات ارتش ترکیه قرار گرفته اند، پنجشنبه گذشته در بیانیه ای خواستار کمک دمشق در برابر حملات آنکارا به این منطقه شدند.

عملیات 'شاخه زیتون' ترکیه از روز شنبه گذشته 20 ژانویه (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.

در بیانیه کردهای شمال سوریه آمده است: هدف ارتش ترکیه از حمله به منطقه عفرین تسلط بر بخش بیشتری از خاک سوریه است.

در ادامه این بیانیه از دولت سوریه خواسته شده است که به وظیفه خود در قبال عفرین و دفاع از مرزهای این کشور برابر حملات ارتش ترکیه عمل کند.

دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها عنوان کرده است.

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید