دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی: آنگ سان سوچی در توهم زندگی می‌کند

کدخبر: ۱۹۹۴۵۴
یک دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد رئیس حزب حاکم میانمار «منزوی» شده است و در «توهم» زندگی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد آنگ سان سوچی، رئیس حزب حاکم میانمار "منزوی" شده است و در "توهم" زندگی می کند.

بیل ریچاردسون از شورای مشورتی بین المللی که درباره بحران آوارگان روهینگیا به دولت میانمار مشاوره می دهد به دنبال مشاجره با آنگ سان سوچی استعفا کرد. وی افزود آنگ سان سوچی "توهم توطئه" دارد اما دولت های غربی باید به تعامل با میانمار ادامه دهند.

وی روز جمعه در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری رویترز از نیومکزیکو اعلام کرد: «ارتباط آنگ سان سوچی با غرب، با گروه های مدافع حقوق بشر، با سازمان ملل و با رسانه های بین المللی افتضاح است.گمان می کنم سوچی خود مسبب بروز این شرایط است، انتقادهای مکرر جامعه بین الملل می تواند برای وی مفید باشد... او منزوی و دچار توهم شده است.»

نزدیک به 688 هزار روهینگیایی در ماه های اخیر برای فرار از اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار از ایالت راخین به بنگلادش گریخته‌اند.

بیل ریچاردسون گفت گمان می کنم ارتش میانمار باید بیش از پیش مسئول دانسته شود و تنها فردی که می تواند این شرایط را تغییر دهد آنگ سان سوچی است که باید این روند را آغاز کند.

دفتر آنگ سان سوچی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد دولت وی از بیل ریچاردسون خواسته است استعفا کند و وی را به پیگیری برنامه ها و دستورالعمل های خود متهم کرد. این فرماندار سابق ایالت نیومکزیکو آمریکا این مسئله را رد و اعلام کرد سفیر آمریکا در یانگون و وزارت امور خارجه این کشور را از قصد خود برای استعفا مطلع کرده است اما اجازه یا توصیه آنها را جویا نشده است.

ریچاردسون اعلام کرد پیش از سفرش به میانمار تلفنی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کرده است اما به جزئیات این مکالمه اشاره ای نکرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید