هفته ایده‌آل برای پرسپولیس؟

کدخبر: ۱۹۹۴۹۹
پرسپولیس در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر با 48 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و با تیم دوم یعنی فولاد خوزستان فاصله‌‌ای 12 امتیازی ایجاد کرد. البته فولاد یک بازی کمتر دارد و می‌تواند این فاصله را به 9 امتیاز کاهش بدهد. اما مساله این است که این هفته برای می‌تواند برای پرسپولیس هفته ایده‌آلی باشد و فاصله این تیم را با رقبا بیشتر کند. به این دلیل که این هفته همه تیم‌های بالای جدول بازی‌های سختی دارند و فقط پرسپولیس است که باید با تیم بحران زده سپاهان بازی کند. آن هم در تهران!
هفته ایده‌آل برای پرسپولیس؟

این هفته فولاد به عنوان جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در این برهه در زمین خودش میزبان دیگر تیم جنوبی یعنی صنعت نفت آبادان است که این روزها آمادگی بالایی دارد. نفتی‌ها در آخرین بازی‌شان با 3 گل سپیدرود را شکست دادند و در آستانه بازی با استقلال در نیمه نهایی جام حذفی پیروزی روحیه بخشی به دست آوردند. قطعا فولاد خوزستان کار آسانی در مقابل شاگردان فراز کمالوند ندارد.

این هفته دو تیم دیگر بالای جدولی یعنی استقلال و ذوب‌آهن هم با هم بازی دارند. ذوب با درخشش در هفته‌های اخیر خودش را به رتبه سوم رسانده و مدعی جدی کسب سهمیه است. اما رقیب این تیم یعنی استقلال هم وضعیت خوبی دارد و شاگردان قلعه‌نویی نمی‌توانند از کسب یک پیروزی خانگی مطمئن باشند.

در دیگر بازی حساس این هفته پارس جنوبی جم میزبان سایپای اوج گرفته است. پارس که با یک شکست سنگین از تهران به خانه برگشته در پی جبران است. آن‌ها می‌خواهند شکست سنگین برابر استقلال را با پیروزی مقابل سایپا جبران کنند. از طرفی سایپا هم این روزها روی نوار برد افتاده و نمی‌خواهد در جم متوقف شود.

پرسپولیس اما در تهران میزبان سپاهان است. سپاهانی که امروز منصور ابراهیم زاده را به عنوان سرمربی معرفی کرد تا بلکه در آستانه بازی با پرسپولیس به بازیکنانش شوک وارد کند. اما حقیقت این است که اوضاع سپاهان اصلا خوب نیست و غیبت عزت الله پورقاز در این بازی روز سختی را برای طلایی پوشان اصفهانی رقم خواهد زد. پیش بینی این که در این بازی کدام تیم برنده خواهدا شد سخت نیست.

این که نتایج این هفته چطور رقم خواهد خورد مشخص نیست. اما اگر پرسپولیس برنده شود در بقیه بازی‌ها هر نتیجه‌ای رقم بخورد برنده اصلی هفته تیم برانکو خواهد بود. اگر رقیبان نزدیک پرسپولیس در این هفته مساوی کنند فاصله‌شان با پرسپولیس بیشتر خواهد شد. اما اگر هر کدام از آن بازی‌ها برنده داشته باشد هم خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و فاصله همان خواهد بود که الان هست. در عوض تیم‌های بازنده از صدر جدول بیشتر فاصله می‌گیرند و دایره مدعیان نزدیک به پرسپولیس کوچک‌تر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید