برف و کولاک در نیمی از استان های کشور

کدخبر: ۱۹۹۵۶۰
تداوم بارش برف در بسیاری از استانها باعث بسته شدن برخی راهها ، تعطیلی مدارس و لغو برخی پروازهای فرودگاهها در صبح یکشنبه شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان،مازندران ،خراسان رضوی ، و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه شاهد بارش شدید برف هستند.

محور فیروزکوه(محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی(محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل(گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

همچنین مدارس استان های البرز، همدان ، برخی مناطق مازندران، قزوین، مناطق صعب‌العبور گلستان، برخی مناطق کردستان، اردبیل، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قم، مناطق 19گانه تهران‌ و فیروزکوه و دماوند، امروز یکشنبه به علت بارش برف تعطیل شده است.

در استانهای تهران و قزوین فعالیت ادارات با دوساعت تاخیر آغاز می شود و در استان البرز نیز امروز تمامی ادارات به جز دستگاههای امداد رسان تعطیل هستند .

باتوجه به بارش شدید برف وکولاک وکاهش دید افقی زیر 200 متر تا اطلاع بعدی تمام پروازها در فرودگاهای امام خمینی و مهراباد تهران ، فرودگاه ایلام و چهار پرواز فرودگاه زاهدان لغو شده است .

اخبار بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید