اذعان پنتاگون: عملکرد جنگنده اف ۳۵ با نواقص متعددی همراه بوده است

کدخبر: ۱۹۹۵۶۳
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بیش از نیمی از نمونه‌های ساخته شده اف-۳۵ به علت مشکلات فنی متعدد برای ورود به میدان جنگ آماده نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی در رابطه با وضعیت جنگنده جنجالی اف-۳۵ این کشور اعلام کرد بیش از نیمی از نمونه‌های ساخته شده اف-۳۵ به علت مشکلات فنی متعدد از سوخت‌گیری هوایی گرفته تا مشکلات نرم‌افزاری برای ورود به میدان جنگ آماده نیستند.

بر اساس این گزارش؛ تمامی اقدامات برای بهبود قابلیت اتکاپذیری و اطمینان جنگنده پرهزینه F۳۵ به علت مسائل فنی متعدد، راکد مانده است. در حال حاضر تنها حدود پنجاه درصد جنگنده‌های تولید شده برای حضور در میدان نبرد آماده هستند و با وجود افزایش تعداد جنگنده‌های تولیدی، این عدد از سال ۲۰۱۴ شاهد بهبود قابل توجهی نبوده است. با وجود ۳۱ بار اصلاح نسخه‌های جدید نرم افزار پیشرفته این جنگنده، هنوز برخی نقص‌های جدی در آن دیده می‌شود که می‌توانند به شکلی جدی بر کارآمدی آن در میدان جنگ تاثیر بگذارند.

در برخی جنگنده‌های ساخته شده امکان سوخت‌گیری هوایی وجود ندارد در حالی که در برخی دیگر نمونه‌ها، پرتاب موشک هوا به هوای AIM۱۲۰ و پرتاب مهمات هوا به زمین با مشکل روبرو می‌شود. بر اساس گزارش واحد آزمایش‌های فنی پنتاگون، آزمایش‌های جدید که معتبرترین راه برای پیش‌بینی عملکرد جنگنده‌ها در میدان نبرد محسوب می‌شوند ممکن است تا یک سال دیگر به تعویق بیفتند و تا دسامبر ۲۰۱۹ نیز تکمیل نخواهند شد. مقامات دانمارک در ماه نوامبر از جنگنده‌های اف ۳۵ این کشور که پیشتر از آمریکا خریده بودند انتقاد کردند. آن‌ها به طور خاص اعلام کردند عملکرد جنگنده اف ۳۵ به شکل قابل ملاحظه‌ای کمتر از انتظارات اولیه از این جنگنده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید