سفارت آمریکا در عراق اساس مشکلات است

کدخبر: ۱۹۹۶۳۴
یکی از نمایندگان پارلمان عراق ضمن درخواست از دولت این کشور برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق سفارت آمریکا در بغداد را عامل همه مشکلات دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، فردوس العوادی نماینده ائتلاف ملی عراق با اشاره به حملات عمدی نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی که طرحهای واشنگتن در عراق را به شکست کشانده اند، گفت: نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خون عراقی ها و نیروهای مسلح عراق را مباح می دانند و به سبب پایان دادن به طرح آنها یعنی داعش که ساخته و پرداخته آمریکا و همپیمانان منطقه آن بود از این نیروها انتقام می گیرد.

وی افزود: این جنایت اولی نبوده و آخرین هم نخواهد بود. حافظه عراقی ها حوادثی از این دست بسیار سراغ دارد و  دولت اقدامی در مقابل آن به عمل نیاورده است.

العوادی از خانواده های کشته شدگان خواست که علیه نیروهای ائتلاف بین المللی اقامه دعوا کنند و بیان کرد: دولت ملزم به پیگیری این دعاوی و ارجاع آنها به شورای امنیت برای صدور قطعنامه در محکومیت ضد این نیروها و پرداخت غرامت است.

وی تاکید کرد: سفارت آمریکا در عراق  اساس مشکلات در عراق است و این به سبب نقش مخربی است که در عراق ایفا می کند. ادامه حضور نیروهای آمریکایی و پایگاه های آنها در کشور به فجایع و کشتارهای دیگر و بزرگتری از جنایت ناحیه البغدادی و دیگر مناطق که نیروهای عراقی قرار دارند، منجر خواهد شد.

العوادی از دولت عراق خواست که موضع آشکار و در خور توجه اتخاذ کند و سفیر آمریکا را احضارکند و به حضور نظامی آمریکا در خاک عراق پایان دهد.

شایان ذکر است که منابع امنیتی در استان الانبار از حمله بالگردهای آمریکایی به ناحیه البغدادی در غرب این استان به نیروهای عراقی که به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد، خبر دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید