یک نخ سیگار هم خطرناک است!

کدخبر: ۱۹۹۶۴۴
بسیاری از افراد فقط یک نخ سیگار در روز می کشند و میپندارند هیچ گونه خطری آنها را تهدید نمی کند در این مطلب شما را با خطرات کشیدن سیگار آشنا می کنیم.

نمناک؛ کشیدن سیگار در طول سال ها آسیب های جدی را متوجه سلامت افراد سیگاری می کند که علائم آن با سرفه و تنگی نفس شروع می شود اما تحقیقی تازه مشخص کرده است که فقط کشیدن یک سیگار در هر روز هم می تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند؛ حتی اگر فرد سیگاری احساس کند هنوز خوب و سالم است.

کشیدن سیگار به صورت روزانه وخطر ابتلا به سکته قلبی

محققان می گویند کشیدن تنها یک نخ سیگار در روز هم می تواند با ریسک بالا بیماری قلبی و سکته مرتبط باشد.به گفته محققان دانشگاه کالج لندن، افراد سیگاری باید به جای کاهش تعداد سیگارشان به فکر ترک سیگار باشند.

به گفته محققان معمولا افراد جوان نسبت به افراد مسن، تعداد سیگار کمتری دود می کنند، اما همین تعداد کم هم آنها را در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری قلبی عروق کرونر قرار می دهد.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های 141 مطالعه را بررسی کردند. آنها دریافتند مردانی که تنها یک نخ سیگار در روز می کشیدند به انداز افراد سیگاری سنگین، 46 درصد در معرض احتمال بیماری قلبی و 41 درصد در معرض ریسک سکته بودند.

سکته قلبی با کشیدن حتی یک نخ سیگار

همچنین زنانی هم که تنها یک نخ سیگار در روز می کشیدند به اندازه زنانی که یک بسته کامل سیگار می کشیدند 31 درصد در معرض خطر بیماری قلبی و 34 درصد در معرض ریسک سکته بودند.محققان تاکید می کنند افراد سیگاری باید سیگارشان را ترک کنند تا وضع سلامت شان بهبود یابد.

باورهای اشتباه در مورد سیگار کشیدن

من فقط در مهمانی ها سیگار می کشم، بنابراین خطری مرا تهدید نمی کند.

یکی از باورهای غلط مردم این است که اگر گاهی وقت ها سیگار بکشید، از خطرات سیگار ایمن می باشید. در حقیقت، خطرات سیگار کشیدن بعد از روشن کردن یک عدد سیگار مشخص می شود. کشیدن 1 تا 4 عدد سیگار در روز باعث می شود که شما سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه باشید.

من هرگاه بخواهم می توانم سیگار را ترک کنم.

هر چه مدت سیگار کشیدن شما بیشتر باشد، به همان نسبت ترک سیگار برایتان سخت تر خواهد بود.افرادی که می گویند، اراده ترک سیگار را دارند، باید آنها را در مواقع بحرانی دید که آیا اراده شان پابرجا است یا نه. حدود 9 نفر از 10 نفری که سیگار را ترک می کنند، دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید