دمای منفی 20 در برخی استان‌ها/ توصیه‌های سازمان مدیریت بحران

کدخبر: ۱۹۹۶۷۲
ایرنا: سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد، باتوجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط کشور فعال می باشد، شاهد بارش شدید باران ، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا منهای 20 درجه در استان های مختلف خواهیم بود.
دمای منفی 20 در برخی استان‌ها/ توصیه‌های سازمان مدیریت بحران

در اطلاعیه این سازمان آمده است که با عنایت به اخطاریه شماره 66 هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

این سازمان در اطلاعیه خود خواسته است که مردم به اطلاعیه های صادر شده از دستگاههای مسوول توجه کامل داشته باشند و از تردد غیر ضروری در سطح استانها و بلاخص کلانشهرها پرهیز نمایند.

بر پایه این اطلاعیه ، کشیک 24 ساعته سازمان مدیریت بحران کشور به همراه سایر دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و امدادگران بصورت شبانه روزی در حال رصد اوضاع و خدمت رسانی می باشند تا زمینه آسایش مردم فراهم گردد.

سازمان مدیریت بحران از پایانه های سراسری کشور تقاضا کرده است که با اطمینان از باز بودن کلیه راهها نسبت به فروش بلیط و اعزام مسافران اقدام نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هموطنان عزیز در صورت وجوب سفرهای بین شهری و استانی با توجه به لغزندگی جاده ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدا اقدام نموده و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.

برپایه اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور، بخش های مسؤول در خصوص راه های مواصلاتی و جاده ها، اعم از همکاران سخت کوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تا کنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این تلاش ها استمرار خواهد داشت.

این اطلاعیه همچنین حاکی است، از هموطنان گرامی تقاضا داریم تا ضمن ادامه روند مصرف بهینه انرژی بخصوص برق و گاز، خدمتگزاران خود را یاری نمایند تا این نعمت الهی موجب مشقت برای سایر هم میهنان نگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید