لفاظی نتانیاهو: با دوست‌مان ترامپ، درباره جلوگیری از ادامه تجاوزگری‌های ایران صحبت کردم

کدخبر: ۱۹۹۷۳۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یاوه‌گویی جدید خود گفت در داووس با رئیس‌جمهور آمریکا درباره آنچه تجاوزگری ایران در منطقه خواند، گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نخستین نشست کابینه امنیتی این رژیم پس از بازگشت از سفر به داووس، به دیدارهایش در سوئیس اشاره کرد و در جدیدترین گزافه‌گویی خود گفت در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد بار دیگر از رئیس جمهور آمریکا قدردانی و بر لزوم متوقف کردن «تجاوزگری ایران در منطقه» تاکید کرده است.

او در ادامه باوه‌گویی‌هایش افزود: «در دیدار با دوست‌مان دونالد ترامپ، درباره جلوگیری از ادامه تجاوزگری ایران در منطقه و تلاش هایش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از مسیر توافق ناکام هسته‌ای تبادل نظر کردیم. توافق هسته‌ای یا باید اصلاح یا باید لغو شود.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه امروز دوشنبه قرار است به مسکو برود افزود: «در دیدار با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره رویداد‌های مختلف منطقه ای، تقویت همکاری امنیتی بین نیروی اسرائیل و نیرو‌های ارتش روسیه در سوریه بحث و گفتگو می‌کنیم.

نتانیاهو در ادامه با اشاره به افسانه هولوکاست اضافه کرد: «ما تحریف حقیقت و بازنگری در تاریخ و انکار هولوکاست را بر نمی‌تابیم. شب گذشته موضع‌گیری قاطعانه‌ی خودم را درباره‌ قانونی که جمعه‌ گذشته در پارلمان لهستان به تصویب رسید و موضوع آن هولوکاست بود اعلام کردم. این قانون پیش از تصویب نهایی باید از دو مرحله‌ی دیگر نیز عبور کند. موضع قاطع ما این است که این قانون باید تغییر کند. ما هیچ تلاشی را که با هدف بازنویسی تاریخ اتفاق بیافتد نمی‌پذیریم و با هیچ محدودیتی در زمینه تحقیق در حقیقت هولوکاست موافق نیستیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید