درآمد سنگین اسطوره تنیس از کسب جام هایش

کدخبر: ۱۹۹۹۱۸
مرد شماره دو جهان بیش از ۱۱۵ میلیون دلار از کسب جام به دست آورده است.
درآمد سنگین اسطوره تنیس از کسب جام هایش

راجر فدرر بهترین تنیسور تاریخ است و پس از فتح بیستمین گرند اسلم پس از قهرمانی در تنیس اپن استرالیا دیگر کسی نمی‌تواند بحثی داشته باشد. مرد شماره دو جهان تنیسوری است که بیشترین قهرمانی را در رقابت‌های این رشته داشته است. به همین خاطر بیش از دیگر ورزشکاران از جوایز کسب شده پول به دست آورده است. تنیسور سوییسی در دوران درخشانش ۱۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۴۸۲ کسب کرد.

او پس از فتح نخستین گرند اسلم سال توانست نزدیک به ۴ میلیون دلار کسب کند و فاصله‌اش را با تایگر وودز در این زمینه افزایش دهد. گلف باز آمریکایی که در جایگاه دوم در این زمینه قرار دارد ۱۱۰ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۲ دلار به دست آورده است.

فدرر پس از پیروزی برابر زوروف در مسابقات فینال تور ATP در نوامبر ۲۰۱۷ از گلف باز آمریکایی عبور کرد و مبلغ به دست آمده از جوایز مرد شماره دو جهان به ۱۱۰ میلیون و ۲۳ میلیون و ۶۸۲ دلار رسید.

به این مبلغ باید پول کسب شده از ‌اسپانسرها را ‌نیز اضافه کرد چون یک تنیسور به ‌اسپانسرهایش وابسته است و در کنار جوایز پول زیادی از این طریق به دست می‌آورد. نایکی، ویلسون، رولکس، مرسدس بنز و ... ‌اسپانسرهای فدرر هستند.

در مجموع مرد شماره دو جهان تاکنون ۶۰۰ میلیون دلار کسب کره است. بهترین تنیسور تاریخ جهان در جایگاه پانزدهم لیست فوربس در بین ۲۰ ورزشکار ثروتمند جهان قرار گرفت.

فدرر تاکنون ۹۶ عنوان به دست آورده است. این‌ در حالی است که بهترین تنیسور تاریخ ‌اسپانیا ۷۶ جام را بالای سر برده است. به همین خاطر پول بیشتری نیز نسبت به مرد شماره یک جهان کسب کرده است. نادال تنها به ۹۴ میلیون دست یافت.

از طرفی نواک جوکوویچ، نخستین تنیسور تاریخ بود که از طریق جوایز به ۱۰۰ میلیون دلار رسید. این‌ در حالی است که هشت جایزه کمتر از نادال به دست آورده  و از ۶۸ عنوان به ۱۰۸ میلیون دلار دست یافته است. جوکوویچ با وجود ۳۰ عنوان کمتر از مرد شماره دو جهان تنها هشت میلیون کمتر از او کسب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید