آمریکا نخست وزیر و وزیرخارجه روسیه را تحریم کرد

کدخبر: ۱۹۹۹۳۲
وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب قانون کاتسا، نخست‌وزیر و وزیر خارجه روسیه را در فهرست سیاه خود قرار داد.
آمریکا نخست وزیر و وزیرخارجه روسیه را تحریم کرد

آمریکا مدودف و لاوروف را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا» موسوم به کاتسا، شماری از مقامات بلندپایه روسیه از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور را در فهرست تحریم خود قرار داد.

در این فهرست تحریمی آمریکا علاوه بر دمیتری مدودف و سرگئی لاوروف، نام 112 مقام عالی‌رتبه دیگر روسیه از جمله وزیر دفاع، وزیر توسعه اقتصادی، وزیر انرژی، وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و وزیر کشور نیز گنجانده شده است.

همچنین، نام 96 بازرگان روس نیز در این فهرست قرار دارد.

به نوشته آسوشیتدپرس، برخی از قانونگذاران آمریکایی می‌گویند دونالد ترامپ با این کار قصد دارد تا برای افرادی که کنگره قصد مجازات آن‌ها را دارد، راهی برای گریز از مجازات قرار دهد. این اقدام ترامپ همچنین پرسش‌هایی را درباره رویکرد نرم رئیس جمهور آمریکا در قبال روسیه بر سر زبان‌ها انداخته است.

آسوشیتدپرس افزود: این فهرست موسوم به «گزارش کرملین» متشکل از اسامی سیاستمدارانی است که با طبقه نخبه روسیه به نوعی در ارتباط هستند. هدف از این اقدام در انزوا قرار دادن دولت پوتین به لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی، نام بردن از افرادی اعلام شده که تصور می‌رود در دوران ریاست جمهوری پوتین در روسیه به ثروت رسیده‌اند.

قرار گرفتن در این فهرست الزاما به معنای اعمال مجازات‌های آمریکا بر ضد این افراد نیست، با این همه بسیاری از این اسامی از قبل مشمول تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید