معروفترین بازیگران سینما و تلویزیون ترکیه + عکس

کدخبر: ۱۹۹۹۴۷
ترکیه در صنعت سینما بازیگران بسیار خوبی را معرفی نموده است که در ایران نیز این بازیگران کاملا شناخته شده هستند.دیگر راه‌ شان را پیدا کرده‌اند از یک طرف سریال‌ شان رابا کلی خرج می‌سازند و از طرفی شبکه‌ های تلویزیونی دست به نقد ایستاده‌ اند تا آن ها را بخرند و پخش کنند. دراین میان بیشترین سود را بازیگران این سریال‌ ها می برند که نه‌تنها در کشور خودشان بلکه در دیگر کشورها نیز ستاره می شوند. نگاهی انداخته‌ ایم به پرطرفدارترین ستاره‌های سریال‌‌های ترکیه این که از کجا آمده اند و چرا ستاره شدند.

هالیت ارگنچ –  سلطانی با رگه آلبانیایی

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

چه کسی باور می‌کند پادشاه سلیمان با آن ریش بلند و اندام نسبتا ورزیده‌اش یک ستاره آثار موزیکال باشد که با انجام حرکات موزون در تئاترهای ترکیه و حتی نیویورک به شهرت رسیده است؟ هالیت که از جانب مادری، خون آلبانیایی در رگ‌هایش جاری است، روزگاری قرار بود خواننده اپرا شود اما دست سرنوشت وی را به سمت بازیگری برد تا پا جای پای پدرش بگذارد. او که متولد 30 آوریل 1970 است، در 47 سالگی هنوز به اندازه پدرش، سیتارگنچ مشهور نشده است.

 

به گزارش پارس ناز هالیت عاشق کار کردن با کارگردان‌های جوان و مستعد است. وی تحصیلات ناتمامی در رشته مهندسی دریایی دارد. هالیت سال 2007 با گیزم سوییسالدی ازدواج کرده بود که این ازدواج تنها یک سال دوام آورد. پس ازآن هنگام فیلم برداری سریال «هزار و یک شب» با همبازی خود برگوزار کارل ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج یک پسر به‌نام علی است که همگی در استانبول زندگی می‌کنند.

مهمت گونسور –  عروس فرنگی و آقای ستاره

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

سینمای ترکیه، بازیگران و کارگردان‌ های محدودی در سطح بین‌ المللی دارد که گونسور یکی از آنهاست. البته بخشی از شهرت فرامرزی او در دنیای بازیگری، ازدواجش با یک مستندساز ایتالیایی به‌نام کاترینا مونسیو است. با این حال نمیتوان منکر استعداد ویژه او در بازیگری شد.استعدادی که هیات داوران جشنواره بین‌ المللی پرتقال طلایی آنکارا درسال 2003 متوجه آن شدند و جایزه ویژه خود رابه او اهدا کردند.

گونسور 42ساله که متولد 8 مه‌ 1975 در استانبول است صاحب دو فرزند به نام علی و مایاست. او با سریال «حریم پادشاه» شناخته شده اما در ایتالیا و ایالات‌متحده نیز فیلم‌هایی داشته که فرصت بازی در انها رابه‌خاطر سابقه حضور موفقش در عرصه مدلینگ در جوانی به‌دست آورده است. مهمت گونسور پیش از روی آوردن به بازیگری مدتی به‌عنوان ‌مهماندار فعالیت می‌کرد. او همراه خانواده‌اش در ایتالیا زندگی می‌کند و تنها برای بازی به ترکیه می آید.

کنان ایمیرزاوغلو –  ستاره نه ریاضی‌دان

شاید خود کنان هم فکر نمی‌کرد روزی پایش را از روستای محل تولدش بیرون بگذارد، چه برسد به آنکه برای تبلیغ پپسی قراردادهای هنگفتی ببندد ودر کنار ستاره‌های روز ترکیه قرار بگیرد. او نمونه‌ای از افراد موفقی است که به‌خاطر تحصیلات، فرصت‌های بهتری رابه‌دست آورد. کنان با همین استعداد سر از دانشگاه صنعتی استانبول درآورد ودر رشته ریاضی فارغ‌التحصیل شد.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

به‌خاطر چهره و اندام مطلوبش وارد دنیای مد شد و خیلی زود چشم کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها را خیره کرد. سال ۱۹۹۷ در میان4هزار نفر شرکت‌کننده مسابقه بهترین مدل ترکیه به مرحله انتخاب 20 نفر برتر صعود کرد سپس به‌عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شد. بعد ازآن به‌عنوان نماینده کشور ترکیه در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و با کسب مقام نخست، عنوان بهترین مدل مرد جهان رابه خود و برای اولین‌بار به کشور ترکیه اختصاص داد.

 

این هنرمند 43 ساله و به‌عبارتی گران قیمت ستاره سریال‌های ترک هرچند با «ایزل» شهرت بسیاری رابه‌دست آورد اما به‌نوعی بعد از پخش سریال «کارادایی» در آسیا و جهان مطرح شد. وی سال 2012 برای بازی در سریال «کارادایی» مبلغ 4 میلیون دلار دریافت کرد که این بیشترین دست مزد تاریخ تلویزیون ترکیه محسوب میشود. او از شهرت خود در امور خیریه نیز استفاده می‌کند و برای کمک به کودکان مبتلا به لوسمی در یک تبلیغ تلویزیونی ایفای نقش کرد.

انگین اوزتورک –  از پادشاه سلیم تا فاطما گل

انگین فرزند چهارم یک ارتشی بازنشسته است که آینده‌اش با آمدن به آنکارا تغییر کرد، او با هدف پیگیری هنر درسش را ادامه داد ودر دانشگاه رشته نمایش خواند. او که می خواست ابتدا در مدرسه نظامی تحصیل کند و پا جای پای پدرش بگذارد متوجه شد علاقه‌اش به سمت دیگری است و حالا در 31 سالگی متوجه شده که درست انتخاب کرده است.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

انگین در تست اولیه انتخاب بازیگری برای مجموعه «فاطماگل» شرکت کرد و ناگهان مرحله جدیدی در زندگی حرفه‌ای او آغاز شد. او با کاراکتر «سلیم» به شهرتی بین‌ المللی رسید و جالب این بود که سریعا برای بازی در نقش «شاهزاده سلیم» نیز انتخاب شد و حالا با شهرت بین‌ المللی این سریال‌ها، آینده روشنی پیش روی اوست.

انگین آکیورک –  تاریخدان با استعداد

واقعا مشخص نیست چطور یک فارغ‌ التحصیل رشته تاریخ، نفر اول مسابقات استعدادیابی بازیگری در ترکیه می شود و بجای تدریس در دانشگاه، مقابل دوربین مجموعه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند. بازیگر 34 ساله که پدرش از مقامات رسمی ترکیه بود سال‌ 2006 تحسین منتقدان را برای هنرنمایی‌های ویژه خود برانگیخت و توانست وارد پروژه‌های متعدد دیگری شود.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

بازی وی در مجموعه «اگر من یک ابر بودم» برگ برنده دیگری در کارنامه اوست اما این سریال «فاطماگل» بود که وی را در آسیا مطرح کرد. عمده کارهایی که او بازی کرده در کشورهای مختلف دوبله و پخش شده‌اند که این مسئله به شهرت او کمک بسیاری کرد. لازم به ذکر است که او رابطه خوبی با رسانه‌ ها و مطبوعات ندارد و حتی در کارهای تبلیغاتی نیز شرکت نمی‌کند و از او به‌عنوان یک ستاره دور از رسانه یاد میشود!

آراس بولوت اینملی –  آقای مهندس ستاره شد

شاهزاده بایزید سریال «حریم پادشاه» فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع هوایی است ودر خانواده‌ای هنرمند متولد شده است. او که متولد 25 آگوست 1990 است، تنها 19 سال داشت که وارد عرصه بازیگری شد اما به موفقیتی نرسید و به کارهای تبلیغاتی روی آورد. مجموعه «روزی روزگاری» به سکوی پرتاب او بدل شد و با جوایزی که برای آن کار گرفت از بازیگری در نقش‌های مکمل جدا شد و این چند سال اخیر تنها در نقش‌های اصلی ایفای نقش می‌کند.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

آراس که تنها 27 سال دارد جوایز و مجموعه‌های موفقی را در کارنامه دارد. برادر وی نمایشنامه‌نویس است و خواهرش نیز به خوانندگی می پردازد. جالب است بدانید که او زمانی‌که سریال «روزی روزگاری» پخش میشد خیلی‌سریع برای بازی در نقش «بایزید» انتخاب شد.

بوراک اوزچویت – مدلی که بازیگر شد

شاید جامعه ایرانی بوراک رابا سریال «حریم پادشاه» شناخته باشد اما او سال2005 ودر 21 سالگی برای دنیا، مدلی شناخته شده بود، یعنی زمانی که بعد از بردن جایزه بهترین مدل ترکیه در رقابت‌های جهانی شرکت کرده و به مقام دوم رسید. البته نکته جالب درباره بوراک این است که او خودش فارغ‌ التحصیل رشته عکاسی است و قرابت خوبی با دنیای دوربین و این مدیوم دارد.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

روزی که برای مجموعه «رازهای کوچک» مقابل دوربین رفت، مدل سبیلی که داشت بین جوان‌های ترکیه به مد بدل شد. او امروزه از این موضوع به‌نفع خود استفاده کرده است و رستورانی در ترکیه راه‌اندازی کرده و لوگوی رستوران را طرح سبیل خود قرار داده است.

بوراک اوزچویت که 33 سال دارد وارد عرصه تبلیغات نیز شده و توانسته 2 سال جایگاه اول تبلیغات پپسی را ازآن خود کند که قبلا این جایگاه ازآن کنان ایمیرزاوغلو بود. او همچنین یک سال به‌عنوان نماینده تبلیغاتی شامپوی کلیر فعالیت کرد. بوراک اوزچویت اینروزها وارد عرصه نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیز شده است.

بورا گولسوی – یک همه ی فن رقیب واقعی

آچار فرانسه ترکیه سوابق اجرایی خوبی به‌عنوان معمار، عکاس، کارگردان، مستندساز، گرافیست و عکاس دارد اما عمده مردم وی را تنها در قالب یک بازیگر می‌شناسند. بورا با نقش «گونی» در سریال «کوزی‌گونی» و حضورش در سریال «فاطماگل» به شهرت رسید اما این اتفاق یک شبه رخ نداد، آن هم برای استعدادی که از 13 سالگی روی صحنه نمایش بود. حتی روی جلد یکی از نشریات عکس وی را با تیتر استعداد چندمنظوره چاپ کرده‌اند.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

بورا که متولد 22 فوریه 1982 است، هرقدر در زندگی هنری‌اش خوب عمل کرده در زندگی شخصی‌اش ناموفق است. او مدتی با سلن سویدر نامزد بود اما هیچ‌وقت این نامزدی به ازدواج ختم نشد. بعد ازآن او با بورکو کارا آشنا شد و 22 جولای 2011 با هم ازدواج کردند اما این ازدواج تنها یک سال دوام آورد و سال 2012 از هم جدا شدند!

ارکان پتکایا –  مرد خانواده

این بازیگر 44 ساله و کهنه‌کار درسال‌های اخیر مجموعه‌ها و فیلم‌های مختلفی را کار کرده است. ارکان در کنار همسر و فرزندش خانواده خوشبختی را تشکیل داده که حامی او در مسیرهای هنری‌اش هستند. او با شروع دهه 90 جذب بازیگری شد ولی با مجموعه‌هایی چون «دیلاخانم» درسال‌های اخیر به شهرت رسید. در عین حال صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک است و برنامه‌هایی هم برای انتشار آلبوم موسیقی دارد.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

او همچنین فروشگاه مجهز و بزرگی برای عرضه محصولات پروتئینی دارد. با این حال مردم ترکیه ترجیح می دهند وی را به‌عنوان یک هنرمند به یاد بیاورند. ارکان چندبار برای هنرنمایی‌اش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شده است اما هنوز موفق به دریافت این جایزه نشده، لازم به ذکر است زمانی‌که 20 سال داشت دوره بازیگری تئاتر را در کشور انگلستان گذراند.

مورات ایلدیریم – جنجالی‌ترین ستاره ترکیه

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های مربوط به موادمخدر در ترکیه مربوط به این ستاره است. ستاره‌ای که سفیر فرهنگی ترکیه در یونیسف بوده و تحصیلاتش را در رشته مهندسی مکانیک به اتمام رسانده است. برعکس پدرش که معلم ادبیات بود او به ریاضیات علاقه داشت اما سر آخر به بازیگری روی آورد. البته ازآن بچه درسخوان‌های گوشه‌گیر نبود و اتفاقا به کارهای اکتیو علاقه نشان می‌داد؛ شاید به‌همین علت مدتی نوازنده درام در یک گروه موسیقی شد.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

مورات 38 ساله متولد 13 آوریل 1979 ازآن دست هنرمندانی است که پله‌پله جلو آمده و حتی در اوایل نمایش‌های کمدی سطح پایین بازی می‌کرد که روزی استعداد او ازسوی یک نویسنده کشف شد. مورات سال‌ 2006 دو نقطه عطف بزرگ زندگی‌اش رابا فیلم «برزخ» تجربه کرد؛ ابتدا آشنایی با همسرش، بورچین ترزیولو و بعد هم نامزدی جایزه پرتقال طلایی بهترین بازیگر مرد. او و بورچین 20 ژوئن 2008 با هم ازدواج کردند، اما سال 2014 بعد از پرونده موادمخدر مورات، بورچین از او جدا شد.

تولگاهان ساییشمان –  ستاره‌ای‌ که طرفدار فوتبال است

تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه حتماً به خودش می‌بالد که این بازیگر 36 ساله باسابقه مدلینگ و مجری‌گری از طرفدارانش است. او جزو هنرمندان تحصیلکرده ترکیه است که با نمراتی عالی در رشته مدیریت کسب‌وکار فارغ‌ التحصیل شد و بعنوان بهترین مدل جهان درسال‌های 2004 و 2005 افتخاراتی را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. تولگاهان در سینما نیز فعالیت‌هایی داشته که البته به اندازه مجموعه‌های تلویزیونی او مانند «عمر گل لاله» موفق نبودند.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

البته این سریال حواشی زیادی برای او داشت، در ابتدا او با سرنای ساریکایا «یشیم» نامزد بود که اواسط کار نامزدی انها منتفی میشود و چند ماه بعد خبر نامزدی او و سلن سویدر «توپراک» حواشی زیادی برای او داشت. از حدود 25سالگی به بازیگری روی آورده ودر کمتر از یک دهه به یکی از مطرح‌ترین ستاره‌های تلویزیون ترکیه بدل شده و با کارگردان‌های بزرگی همکاری کرده است.

کیوانچ تاتلیتو –  سوپراستار ستاره‌ها

شاید اگر مادر کیوانچ عکس‌های وی را به آژانس‌های استعدادیابی تبلیغاتی نمی‌فرستاد، امروز این هنرمند رابه‌عنوان یکی از ستاره‌های بسکتبال ترکیه می‌شناختیم نه بازیگر، اما تقدیر وی را وارد گود هنر کرد تا امروز در 32سالگی عمده درآمدش را از تبلیغات برای برندهای مطرح جهان کسب کند. بهترین مدل سال 2002 جهان و دارنده جوایز متعدد بازیگری نقش اول از سمت نیاکان مادری‌اش جزو مهاجران بوسنیایی بودند و برای صدها سال به کار نانوایی اشتغال داشتند.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

کیوانچ در ایران با نقش «مهند» در سریال «عشق ممنوع» مطرح شد اما در غرب وی را به‌عنوان برادپیت خاورمیانه می‌شناسند. او به همراه خواننده مطرح مصری عمرودیاب یک اجرای زنده نیز داشته است. در کنار بازیگری به همراه برادر خود به هتل‌سازی نیز مشغول است.

 

ازجمله علائق وی داشتن موتورهای لوکس هارلی دیویدسون است. کیوانچ در امور خیریه نیز فعالیت زیادی دارد که یکی از آن ها حراج ساعتش برای اهدا به یونیسف بود. از مهمترین تبلیغات او میتوان به بستنی مگنوم، پوشاک ماوی، شامپو هداندشولدر و آک‌بانک اشاره کرد.

ابراهیم چلیکول –  مدل، بسکتبالیست و هنرمند

بلند قد ابراهیم چلیکول وی را وارد عرصه بسکتبال کرد و چهره فوتوژنیکش وی را به دنیای مد کشاند. سرانجام نیز با تلفیق هردو استعداد ذاتی خود و کسب مهارت‌های فردی وارد دنیای بازیگری شد. او که با مجموعه «مرحمت» بیش از حضورش در مسابقات بسکتبال یا بیلبوردهای تبلیغاتی این کار شناخته شده است متولد 14 فوریه 1982 است.

ابراهیم که 35 ساله است در 18 سالگی پدرش را از دست داد اما به‌ سرعت خودش را پیدا کرد ودر کنار تحصیل در دانشگاه وارد کار حرفه‌ای شد.

درباره مشهورترین بازیگران جذاب ترکیه |عکس های بازیگران مرد ترکیه

او خیلی زود مسیرش را در بازیگری هموار کرد و اگر چه هنوز نتوانسته منتقدان را راضی کند اما یکی از ستاره‌ هایِ آینده‌ دار آثار تجاری به حساب می آید. ابراهیم تنها یک خواهر دارد. او که زندگی روستایی رابه زندگی شهری ترجیح می دهد دریک مزرعه بزرگ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید