ترزا می: رفتنی نیستم!

کدخبر: ۲۰۰۰۳۶
نخست‎وزیر انگلیس در پاسخ به تقاضای هم‎حزبی‎هایی که استعفای وی را خواستار شده بودند؛ گفت: رفتنی نیستم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس تقاضای منتقدین مبنی بر استعفایش را ناکام گذاشت و خطاب به خبرنگاران گفت: قبلاً هم به شما گفته‌ام که رفتنی نیستم و کار طولانی در پیش داریم.

وی ادامه داد: این کار شامل حصول بهترین توافق ممکن در زمینه برگزیت و تضمین توانایی در بازپس‌گیری پول، قوانین و مرزهایمان است. اینکه بتوانیم با کشورهای سراسر جهان قرارداد تجاری ببندیم و البته بخشی از این کار هم درباره مسائل داخلی انگلیس است.

گفتنی است می در روزهای اخیر از جانب برخی از جناح‌های حزب حاکم محافظه‌کار (توری) تحت فشار است. وی از جانب آنهایی که به اتحادیه اروپا مظنون هستند، به تلاش برای ناکامی برگزیت متهم می‌شود حال آنکه طرفداران اتحادیه اروپا هم او را به تضعیف اقتصاد انگلیس متهم می‌کنند. از سوی دیگر، برخی هم هستند که سیاست داخلی وی را بیش از اندازه سطحی توصیف می‌کنند.

می اظهارات اخیر را حین ترک انگلستان به مقصد چین در راستای بهبود روابط اقتصادی ۲ کشور ایراد کرد حال‌آنکه شمار آراء منفی که منجر به آغاز فرایند رقابت درون حزبی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید می‌شود؛ روز به روز در حال افزایش است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید