خداحافظی با خستگی پاها + ترفند

کدخبر: ۲۰۰۰۶۴
اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که احساس خستگی در پاهایتان دارید با درمان خستگی پاها آشنا شوید.

نمناک؛ کارهای روزمره و گرفتاری ها و دوندگی های بیرون از خانه باعث به وجود آمدن پادرد و احساس سنگینی و خستگی پاها می شود اما برای تان کلی راه حل طبیعی آماده کرده ایم که  انجام دادن شان منجر به درمان خستگی پاها می شود.

راه های مناسب برای تسکین خستگی پاها

خستگی در پاها برای بسیاری که در طی روز فعالیت سنگینی دارند و...بوجود می آید.اگر از جمله کسانی هستید که اغلب مواقع بویژه شب ها هنگامی که کار و فعالیت روزانه تان تمام شده و در حال استراحتید، حس می کنید پاهایتان درد می کند یا به حالتی دچار شده اید که اصطلاحا به «زق زق کردن» معروف شده، خوب است بدانید با چند نرمش ساده می توانید بدون صرف هزینه، درد یا زق زق پای خود را تسکین دهید یا حتی از ابتلا به آن جلوگیری کنید.

ماساژ یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای رهایی از درد است. افراد زیادی حتی ناخودآگاه در حین خستگی یا احساس درد به مالش یا ماساژ بدنشان می پردازند.سنگینی پاها، تورم قوزک، رگهای متورم و واریس، احساس گزگز، مشکل در ایستادن و... از جمله ناراحتی های مربوط به پاها هستند که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

تقوت پاها

هر روز صبح، پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید، پاهایتان را ورزش دهید. ابتدا زانوها و سپس پا را خم کنید. بعد پاها را به صورت صاف و کشیده به سمت بالا به صورت عمود بر بدن ببرید. علاوه بر این نرمش، حرکت زیر نیز درقوی کردن عضلات پاها بسیار مؤثر است.

روی پنجه های پاها بایستید و تا آنجا که ممکن است خود را بالا بکشید. سپس به آرامی به حالت اولیه گرفته و کف پاها را بر روی زمین بگذارید. حرکت را از روزی 10 بار شروع کرده و به تدریج به تعداد آن بیافزائید. پس از انجام تمرینات فوق، پاها را با روغن بادام و یا زیتون ماساژ دهید.

نکات مهم برای مراقبت از پاها 

- وقتی قرار است ساعاتی طولانی را خارج از خانه سپری کنید، سعی کنید راحت ترین کفش ممکن را بپوشید. راحت ترین کفش شما همانی است که وقت بعداز چند ساعت سر پا ایستادن و با وجود اینکه پاهای تان ورم هم کرده اند، همچنان توی کفش تان احساس راحتی کنید. کفشی که زیره و کفی استاندارد داشته باشد و بر مهره های کمرتان فشار وارد نکند. اگر چنین کفشی ندارید، لازم است هزینه کنید و یک جفت کفش خوب بخرید صرف این هزینه، کفشی و برای تمام فصول به شما هدیه می کند.

درمان خستگی پاها با چند ترفند

- برای از بین بردن ورم پاها که از ایستادن زیاد ناشی شده است، وقتی به خانه رسیدید، دراز بکشید و یک بالش کوتاه را زیر پاهای تان بگذارید. طوری که کمی بالا بیایند. بالا گذاشتن پاها باعث برگشت خون از پاها می شود. این کار را بیشتر از چند دقیقه کوتاه انجام ندهید. 

- اگر سر جورابی که به تازگی خریده اید، پاره شده است لازم نیست حتما جوراب تان را دور بیندازید. شما می توانید این جوراب را از نیمه ببرید و تنها قسمت بالایی آن را نگه دارید. می پرسید به چه دردی می خورد؟ کافی است هنگامی که پاهای تان خسته هستند این محافظ قوزک پا را بپوشید تا متوجه شوید هدف از این کار چه بوده است؟ 

- به خاطر داشته باشید همان قدر که رسیدگی به دست ها مهم است، مراقب از پاها هم اهمیت دارد. هر مشکلی را که برای این اعضای بدن شما اتفاق افتاد، به سرعت حمل کنید و پشت گوش نیندازید. گاهی وقت ها همین مشکلات به ظاهر کوچک خیلی سریع بزرگ می شوند و حتی موقع راه رفتن نیز برای تان دردسر درست می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید