آغاز عملیات پلیس مهاجرت آمریکا برای یافتن مهاجران غیرقانونی در کالیفرنیا

کدخبر: ۲۰۰۲۷۶
پلیس مهاجرت آمریکا در روز‌های اخیر عملیات خود را برای یافتن کارمندان یا کارگران غیرقانونی خارجی آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مأموران پلیس مهاجرت آمریکا در روز‌های اخیر از ۷۷ فروشگاه و دفتر برای یافتن کارمندان یا کارگران غیرقانونی بازرسی کرده‌اند. این بازرسی‌های جدید به خصوص در سان فرانسیسکو حاکی از افزایش اقدامات پلیس در ایالت کالیفرنیا است.

 ایالت کالیفرنیا، دولت ترامپ را به چالش کشیده و از همکاری با پلیس مهاجرت برای بازداشت افراد فاقد مدارک شناسایی سر باز می‌زند.

در بیانیه پلیس مهاجرت آمریکا -که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته- آمده است: «تدابیر اتخاذ شده طی این هفته از افزایش اقدامات پلیس مهاجرت به منظور اجرای قانون مبارزه با کار غیرقانونی حکایت دارند. هدف از این قانون تضمین وجود شغل برای شهروندان آمریکایی است».

در سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا طی ۱۳۶۰ عملیات علیه مهاجران بیش از ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد و شرکت‌هایی که افراد فاقد مدارک شناسایی را استخدام کرده بودند مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین شدند.

ماریئلا گارسیا ، عضو انجمن کمک به مهاجران «قلب مقدس» معتقد است که این رفتار دولت آمریکا ترس زیادی میان مهاجران ایجاد کرده است و بسیاری از افراد از ترس دستگیر شدن استعفا داده‌اند.

در روز‌های اخیر به پلیس مهاجرت آمریکا اجازه داده شده است که برای بازداشت افرادی که مدارک شناسایی معتبر ندارند، حتّی وارد دادگاه شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید