کنار کشیدن گزینه ترامپ برای سمت سفیر آمریکا در سنگاپور

کدخبر: ۲۰۰۲۷۷
گزینه دونالد ترامپ برای سمت سفیر آمریکا در سنگاپور، از نامزدی این سمت کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بیزنس اینسایدر، «کی تی مک فارلند»، مجری سابق فاکس نیوز که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سمت سفیر این کشور در سنگاپور انتخاب شده بود، روز گذشته (جمعه) به دلیل به تعویق افتادن نتایج بررسی صلاحیت وی برای این سمت از سوی مجلس سنا، از این سمت استعفا کرد.

مک فارلند پیشتر عضو تیم انتقال قدرت ترامپ بود و پس از آن به عنوان معاون «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا انتخاب شد.

ترامپ در ماه مه سال 2017 مک فارلند را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در سنگاپور انتخاب کرد. اما مجلس سنای آمریکا تا پایان سال 2017 میلادی نتیجه بررسی صلاحیت وی را برای سمت سفیری اعلام نکرد؛ بنابراین کاخ سفید در ماه ژانویه سال جاری میلادی دوباره نامزدی وی را به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور اعلام کرد.

گزارشها حاکی از آن است که مک فارلند روز گذشته (جمعه) با ارسال نامه ای برای ترامپ نوشت: «از شما می خواهم که استعفای من برای نامزدی سفیر آمریکا در سنگاپور را بپذیرید. من بر خلاف میلم این تصمیم را گرفته ام؛ زیرا به مأموریت شما باور دارم.»

ترامپ هم در بیانیه ای اعلام کرد: کی تی با سربلندی به دولت من خدمت کرد. متأسفانه تعدادی از دموکراتها تصمیم گرفته اند به جای کمک به انتخاب یک نامزد مناسب برای یک پست بسیار مهم، با سیاست بازی کنند.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد بررسی نامزدی مک فارلند به عنوان سفیر سنگاپور به دلیل وجود نگرانی هایی درباره شهادت وی در مقابل کنگره درباره ارتباط با روسیه به تعویق افتاده است.

مک فارلند پیشتر در یادداشتی به سناتور کوری بوکر، عضو کمیته روابط خارجی سنا نوشته بود که از وجود ارتباط میان مایکل فلین و سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا اطلاعی نداشته است. این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش کرد که به یک ایمیل دست یافته است که مک فارلند در تاریخ 29 دسامبر 2016 (روزی که دولت باراک اوباما تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرد) در آن نوشته است که مایکل فلین با کیسلیاک گفتگو خواهد کرد.

مایکل فلین در اعترافات خود پذیرفت که به مأموران اف بی آی درباره ارتباط با روسیه دروغ گفته است و قبول کرد که با این مأموران همکاری کند. دولت آمریکا بارها مدعی شده است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مداخله کرده است؛ این درحالی است که مسکو تاکنون چندین بار این ادعاها را تکذیب کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید