سلاطین بازی های موبایلی در جهان + جزییات و جدول

کدخبر: ۲۰۰۳۶۵
در جهان افراد زیادی وجود دارند که شیفته بازی های موبایلی هستند و در 24 ساعت شبانه روز ساعت های زیادی را صرف پرداختن به آن می کنند. طبق بررسی یک موسسه افراد تنها روزانه و به طور متوسط ۵ ساعت از وقت خود را فقط به استفاده از گوشی موبایل‌شان اختصاص می‌دهند.
سلاطین بازی های موبایلی در جهان + جزییات و جدول

خرید و فروش گوشی موبایل یکی از پرسودترین تجارت‌های روز محسوب می‌شود. این وب‌سایت مقایسه‌ای از برنامه‌های پرکاردبرد گوشی در سال 2017 و 2016 داشتند و بر این اساس مشخص شده که امسال خرید از طریق تلفن همراه 54 درصد افزایش یافته‌است. موسیقی، رسانه و سرگرمی هم امسال با حدود 43 درصد رشد همراه بوده‌ است. به نظر می‌آید با رشد خرید و فروش گوشی موبایل باید عنوان جعبه جادویی را از تلویزیون برداشته و به تلفن‌های همراه اهدا کنیم. جالب اینکه برخلاف عمده تبلیغ‌های شرکت‌ها برای افزایش خرید و فروش گوشی موبایل امسال میزان استفاده از برنامه‌های عکاسی و بازی به ترتیب 8 و 16 درصد کاهش یافته‌است. بر همین اساس شاید بازاریابی خرید و فروش گوشی موبایل بهتر است در سال میلادی پیش،رو، تمرکز خود را از این دو بعد خارج کند و به برنامه‌های تجاری و اخبار توجه بیشتری نشان دهد. البته این در حالی است که گیمرها و طرفداران بازی‌های موبایلی امسال پول و زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص داده‌اند؛ با این حال از سال 2015 منحنی استفاده و دانلود بازی‌ها بعد از 8 سال با کاهش همراه شده است. هشداری که می‌توانست به معنای به پایان رسیدن عمر بازی‌های موبایلی باشد.

 آمریکا، هند، چین، برزیل و روسیه دارای بیشترین طرفداران بازی موبایلی هستند. این بررسی با استفاده از آمار اپل استور و گوگل پلی به‌دست آمده نشان می‌دهد که 50 درصد از سهم کلی بازی‌های موبایلی در این کشورها دانلود و بازی شده‌است.  نکته جالب این تحقیق این بود که اگرچه آمریکا تعداد گیمر بیشتری داشت، اما 13 درصد از همه اپلیکیشن‌های آمریکایی‌ها بازی بود. در حالی که برزیل در رتبه سوم جهانی قرار دارد، در مقایسه با کشورهای دیگر درصد بیشتری از فضای موبایل‌های آنها به بازی اختصاص داشت (18 درصد). جدولی که در زیر آمده بر اساس تحقیقی در آمریکای شمالی نشان می‌دهد که سال 2016 متوسط سن طرفداران بازی 37.1 سال است؛ 38.3 درصد از آنها زن و 35.5 درصدشان مرد هستند. نکته جالب اینکه اگرچه تعداد کل خوره‌های بازی زن بیشتر از مرد است، اما وقتی که بحث بر سر این موضوع باشد که چه کسی یک خوره‌ی بازی حسابی است، زنان ترجیح می‌دهند این مقام را به مردان واگذار کنند.

 

درصد کل

بازیکن های زن

بازیکن های مرد

بازی فقط با اسمارت فون

41 درصد

42درصد

40 درصد

بازی فقط با تبلت

8درصد

9درصد

6 درصد

بازی هم با اسمارت فون هم با تبلت

51 درصد

49 درصد

54درصد

خوره بازی سبک

20

24

16

خوره بازی متوسط

45

46

46

شدیدا خوره بازی

35

32

38

 

این گزارش همچنین حاکی از آن است که 72 درصد از افراد هنگام استراحت بازی می‌کنند. 66 درصد در رخت‌خواب هنگام (آماده شدن برای خواب) و 56 درصد موقع تماشاکردن تلویزیون یا فیلم، وقتشان را به بازی می‌گذرانند. علت بازی کردن 50 درصد هم مربوط به زمانی است که منتظر آمدن کسی هستند. شاید باور کردنش سخت باشد اما 43 درصد از پاسخ دهندگان عادت داشتند که در حمام با گوشی موبایل خود بازی کنند. 83 درصد هم اعتقاد داشتند علت اصلی بازی کردن با موبایل بخاطر این است که برایشان زمان زودتر می‌گذرد. 33 و 31 درصد گفته بودند بازی می‌کنند به این دلیل که بازی تلاش و سپس توجه زیادی نمی‌طلبد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید