سخنان جنجالی مهران مدیری در برنامه هفت و واکنش سخنگوی دستگاه قضا

کدخبر: ۲۰۰۵۸۱
روزنامه آرمان: به‌رغم آنکه از صداوسیما انتقادات زیادی می‌شود اما برخی مجریان این شبکه در مواقعی چشم خود را بر خط قرمزهای تعیین شده جام‌جم می‌بندند و اظهاراتی دارند که مخاطبان احساس می‌کنند اشتباه شنیده‌اند.
سخنان جنجالی مهران مدیری در برنامه هفت و واکنش سخنگوی دستگاه قضا

البته برخی اوقات پس از شنیده شدن این اظهارات است که دیگر خبری از آن مجری نمی‌شود که در این صورت برنامه‌ریزی نشده‌ بودن آن اظهارات عیان می‌شود اما گاهی اوقات مجری مورد اشاره با قدرت بیشتری به اظهارات خود در همان مسیر قبلی ادامه می‌دهد که دراین زمان تردیدها درباره هماهنگ‌شده ‌بودن آن تقویت می‌شود. دومین قسمت از ویژه برنامه سینمایی «هفت» پخش شد.در برنامه تلویزیونی هفت، گفت‌وگوی نسبتا پرحاشیه‌ای میان مهران مدیری و رضا رشیدپور ایجاد شد.

مدیری در پاسخ به این سوال که «درباره شما گفته می‌شود که به شما دستور داده‌اند از دولت انتقاد کنید و نسبت به سایر نهادهای حاکمیتی مثلا قوه قضائیه و سایر نهادها نقدی نداشته باشید!» خطاب به رشیدپور گفت: واقعا خودت چه فکری می‌کنی؟!واقعا می‌شود از نهادهای دیگر انتقاد کرد؟خیر!از قوه قضائیه می‌شود انتقاد کرد؟خیر!اگر می‌توانستم حتما این کار را می‌کردم.نمی‌شود حرف زد! درباره یکسری چیزها می‌شود حرف زد اما درباره یکسری چیزها اصلا نمی‌توانید نزدیکش بروید؛ به‌هر حال همه می‌دانیم در آن نهادها هم مشکلاتی وجود دارد.

واکنش رشیدپور این بود که مگر شده مثلا از قاضی یا سیستمی انتقاد بکنید و واکنشی بر علیه شما وجود داشته باشد که مدیری پاسخ داد:بله؛ یک جاهایی را نمی‌شود نزدیکش شد وگرنه همه می‌دانیم همه نهادها پر از مشکلند که می‌شود در تلویزیون آن را مطرح کرد.

حرف من اصلا دولت نیست. مدیری همچنین گفت:من مشکلات مردم را می‌گویم و چون دایره مسئولیت‌های دولت وسیع‌تر است،هر مساله‌ای را بگویم درون آن دایره قرار می‌گیرد.وی با بیان اینکه سراغ یک‌سری نهادها و موضوعات اصلا نمی‌توان رفت،در پاسخ به اینکه چرا از دولت قبل انتقاد نکردید،تصریح کرد:آن زمان ما کجا بودیم؟ من 6 سال در صداوسیما نبودم و در شبکه خانگی کار می‌کردم.اگر بودم چهار برابر الان انتقاد می‌کردم.این تریبون به‌طور اتفاقی الان نصیب ما شده است.خنده‌دار است که به من گفته باشند دولت را بزن و اصلا چنین نیست! من مسائل و مشکلات مردم را مطرح می‌کنم و نمی‌دانم به کجا بر می‌خورد.

رشیدپور در واکنش به بخشی از گفت‌و‌گو عنوان کرد منطقی‌ترین جوابی که می‌توان از حرف‌های شما بگیرم این است که از دولت می‌توانم انتقاد کنم اما از نهادهای دیگر نمی‌توانم انتقاد کنم؛ درست است؟که مدیری تایید کرد که بله، همین‌طور است.اما در انتهای برنامه در یک اتفاق جالب،مهران مدیری پس از آنکه رشیدپور در چندین نوبت از بخش‌های بعدی، نقدپذیری و سعه‌صدر تمام قوا از جمله قوه قضائیه را قابل تمجید قلمداد کرد،بالاخره گفت: الان نسبت به گذشته فضای صداوسیما بازتر شده و به افرادی اجازه داده شده حرف‌ها را بزنند.

من در دورهمی به نهادهایی از جمله قوه قضائیه هم نقد وارد کردم که خوشبختانه آنها سعه‌صدر داشتند و مشکل خاصی به‌وجود نیامد!محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در بخشی از نشست خبری خود در واکنش به سخنان اخیر مهران مدیری مبنی بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد قوه قضائیه سخن بگوید،گفت:پس این همه حرف در مورد قوه قضائیه می‌زنند،چیست؟خود شما خبرنگاران که سخنان و انتقاداتی را وارد و مطرح می‌کنید، آدم نیستید؟ فرشته هستید؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید