الاخبار: دستگاه قضایی بلغارستان ارتباط حزب الله با انفجار سال 2012 در بورگاس را رد کرد

کدخبر: ۲۰۰۶۱۵
روزنامه «الاخبار» لبنان خبر داد که برخلاف ادعای سال ها پیش مقام های سیاسی بلغارستان، دستگاه قضایی این کشور پس از تحقیقات گسترده ارتباط عاملان انفجار سال 2012 در بورگاس به حزب الله لبنان را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره امروز (دوشنبه) خود خبر داد که مدعی العموم در بلغارستان علیه دو تن از عاملان انفجار به نام های «حسن ح.ح» و «میلاد ف.» قرار اتهامی صادر کرد اما هیچ اشاره ای به ارتباط این افراد به حزب الله نکرد.

در 18 ژوئیه سال 2012 (28 تیر 1391) بر اثر انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس از شهرهای بلغارستان، پنج تن کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.

در آن سال مقام های سیاسی بلغارستان و برخی از مقام های غربی بدون ارائه مستندات، حزب الله لبنان را به دست داشتن در این انفجار متهم کردند.

طرح این اتهام ها یکی از دلایلی بود که اتحادیه اروپا در سال 2013، در تصمیمی شاخه نظامی حزب الله را سازمانی تروریستی لقب داد.

بر اساس گزارش الاخبار، دادگاه ویژه تروریسم بلغارستان در 17 ژانویه گذشته (27 دی) برای بررسی پرونده انفجار بورگاس تشکیل جلسه داد.

جلسه دادگاه پس از یک رشته تحقیقات طولانی که شامل استماع گزارش شاهدان، بررسی های میدانی و تحلیل کارشناسان می شد، تشکیل شد.

الاخبار با اشاره به نظر مدعی العموم در بی ارتباط بودن عاملان این انفجار با حزب الله، می نویسد: آیا این مساله پرده از این واقعیت بر نمی دارد که معیارهای سیاسی در اروپا بر مسیر قضایی درست برتری داده شد؟ و اینکه آیا این رخداد به طور آشکار بی اعتباری اتحادیه اروپا و تصمیماتش در قبال مقاومت لبنان را آشکار نمی کند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید