ونزوئلا تهدید جدید آمریکا و آرژانتین علیه کاراکاس را محکوم کرد

کدخبر: ۲۰۰۶۵۴
دولت ونزوئلا تهدید جدید آمریکا و آرژانتین علیه دولت کاراکاس را محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به تهدید جدید آمریکا و آرژانتین علیه کاراکاس گفت: ما آماده هستیم و هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند مانع از مسیر آزادی ما شود.

وی این واکنش را به دنبال تهدید روز گذشته دولتهای آمریکا و آرژانتین مبنی بر بررسی اعمال تحریم های نفتی جدید علیه کاراکاس مطرح کرد.

وزرای خارجه آمریکا و آرژانتین روز گذشته در بوئنوس آیرس اعلام کردند دو طرف اعمال تحریم های نفتی جدید علیه ونزوئلا را با هدف اعمال فشار علیه دولت این کشور ارزیابی خواهند کرد.

در همین حال خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا نیز در بیانیه ای این تهدید آمریکا و آرژانتین را رد کرد و در توییتر نوشت: نقش این مقام آرژانتین شرم آور و بی ارزش است و نشان از فرمانبرداری کامل برای حمله به ونزوئلا دارد.

تهدید جدید آمریکا علیه آرژانتین در حالی مطرح شده است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز گفته بود که واشنگتن به اعمال فشار علیه ونزوئلا ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را به فساد و نقض حقوق مخالفان متهم کرده و تحریم هایی علیه آن وضع کرده است.

مقامات واشنگتن دولت مادورو را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا معرفی کرده اند اما مادورو می گوید کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت رهبری کاخ سفید شده و هدف دولت ترامپ براندازی دولت وی است. اتحادیه اروپا نیز تحریم هایی علیه دولت ونزوئلا اعمال کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید