عقب ماندگی فوتبال ایران از لحاظ اسپانسرینگ

کدخبر: ۲۰۰۷۰۵
در حالی که فوتبال ایران در استفاده از اسپانسرها وکم کردن شرایط مالی خود بشدت ضعیف عمل کرده،اتحادیه فوتبال مالزی که فوتبال درجه 3 اسیا را یدک می کشد اخیرا یک قرارداد اسپانسری خوب منعقد کرده است.
عقب ماندگی فوتبال ایران از لحاظ اسپانسرینگ

اتحادیه فوتبال مالزی خبر از عقد قراردادی ۸ ساله با تلکام مالزی، غول مخابراتی و ارتباطات تلفنی این کشور داد.

طی این قرارداد تلکام مالزی حامی جام (Title Sponsor) سوپرلیگ مالزی، بالاترین سطح فوتبال باشگاهی این کشور شد.

یعنی از این پس این لیگ با نام یونیفای که یکی از خدمات تلکام است و جام قهرمانی‌اش هم با همین نام شناخته خواهد شد.همینطور جام حذفی مالزی نیز در این ۸ سال به نام جام یونیفای مالزی خوانده می‌شود.

به علاوه، کانال تلویزیونی اینترنتی تلکام در هر روز مسابقه ۲ بازی از ۶ بازی برگزار شده در سوپرلیگ یونیفای مالزی را به صورت اختصاصی پخش می‌کند.

خبرگزاری گل گزارش داده ارزش این قرارداو ۴۸۰ میلیون رینگت مالزی معادل ۱۲۴ میلیون دلار است که بزرگ‌ترین قرارداد در تاریخ ورزش مالزی به شمار می‌رود.

این خبر یک هفته پس از قرارداد اتحادیه فوتبال مالزی با شبکه ایفلیکس بود که به موجب آن طی ۱۰ سال حق پخش مسابقات سوپرلیگ مالزی و جام حذفی مالزی به صورت لایواستریم در اختیار ایفلیکس قرار گرفت.ارزش این قرارداد هم ۳۰۰ میلیون رینگت معادل ۷۷ میلیون دلار اعلام شده است.

این درحالی است که فوتبال ایران بدون داشتن حق پخش مسابقات تلویزیونی به دلایل مختلف و از جمله رکورد عمیق در اقتصاد کلان کشور، در سال های اخیر نتوانسته از وجود اسپانسر های مالی سود ببرد و دائم درگیر مشکلات بزرگ مالی است. در حال حاضر باشگاه های فوتبال ایران یا دولتی هستند و یا نیمه دولتی و خصوصی. با نگاهی به شرایط مالی همه آنها می توان دریافت که در معرض ورشکستگی مالی قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید