آگاه‌سازی کودکان از خطرات امنیت سایبری

کدخبر: ۲۰۰۸۱۸
ایسنا:وزارت اجرای قانون و امنیت سایبری استرالیا با همکاری پلیس فدرال این کشور قصد دارد کودکان را از خطر و تهدیدهای اینترنتی و سایبری آگاه سازد.
آگاه‌سازی کودکان از خطرات امنیت سایبری

انگوس تایلر - وزیر اجرای قانون و امنیت سایبری استرالیا - امروز اعلام کرده است که تصمیم گرفته با همکاری پلیس فدرال این کشور (AFP ) برنامه‌هایی را برای کودکان در مدارس و مهدهای کودک در نظر بگیرند و از این طریق، آنها را از سنین پایین با خطرات و تهدیدهایی که ممکن است فضای سایبری و اینترنت برای آنها پیش بیاورد، آشنا سازد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: ما با همکاری پلیس فدرال استرالیا قصد داریم برنامه مدون و دقیقی را در مهدهای کودک و مدارس برای آموزش و آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان ترتیب دهیم تا نسل جدیدی را که با تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت به دنیا می‌آیند، درست تربیت کرده و آن‌ها را در راه درست استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار دهیم".

او در سخنان خود بارها تاکید کرد که هیچ دولت و کشوری در حال حاضر قادر نخواهد بود با سانسور کردن محتوا یا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، کودکان و جوانان کشورش را از خطرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محافظت کرده و مصون بدارد بلکه باید از سنین بسیار پایین آن‌ها را از تهدیدهای فضای سایبری مطلع کرد تا با آگاهی و انتخاب خودشان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و در عین حال باید بدانند که اطلاعات خصوصی و محرمانه خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار ندهند.

وی بر این باور است که کودکان از سنین بسیار پایین حتی از چهار سالگی باید در مورد استفاده از گوشی‌های همراه، رایانه و اینترنت آموزش ببینند.

تایلر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت :"نگرانی والدین نسل جدید، نگرانی ماست، بنابراین علاوه بر آنکه از دولت استرالیا توقع دارند با آموزش در مدارس این مشکلات و تهدیدات سایبری را به حداقل برسانیم، به همگان توصیه می‌کنم که بر فعالیت‌های اینترنتی کودکان و استفاده آنها از تکنولوژی نظارت بیشتری داشته باشند".

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید