حاشیه های کنفرانس خبری رئیس جمهوری/ کدام دولتمردان روحانی را همراهی کردند؟

کدخبر: ۲۰۰۸۳۳
ایلنا : دومین نشست خبری رئیس دولت دوازدهم عصر دیروز در نهاد ریاست جمهوری به پایان رسید.
حاشیه های کنفرانس خبری رئیس جمهوری/ کدام دولتمردان روحانی را همراهی کردند؟

دومین نشست خبری حجت‌الاسلام والمسملین حسن روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم در حالی عصر به پایان رسید که در این نشست ۲۳ رسانه موفق به طرح سوال خود از رئیس دولت تدبیر و امید شدند.

پیش از آغاز نشست، خبرنگاران تحت تدابیر امنیتی بیشتری نسبت به نشست‌های گذشته وارد سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری شدند. به نظر می‌رسد یک روز پس از حادثه روز گذشته حمله فردی با سلاح سرد به نهاد ریاست‌جمهوری نیروهای امنیتی در ایست و بازرسی‌های نهاد ریاست‌جمهوری با سخت‌گیری بیشتری اجازه عبور افراد از گیت‌ها را صادر کردند.

با این وجود نکته‌ای که چندان تغییری نسبت به دیگر نشست‌های رییس‌جمهور نداشت، دمای هوای سالن محل برگزاری نشست خبری بود.

با وجود فصل زمستان و سرد بودن هوا، در سالن نشست خبری به جای لوازم گرمایشی وسایل سرمایشی روشن بود و این روند از یک ساعت قبل از آغاز نشست و پس از آن در نشست دو ساعته رئیس هم ادامه داشت به گونه‌ای که برخی از خبرنگاران با اطلاع از این روند از قبل لباس‌های گرم برای حضور در سالن همراه آورده بودند.

پیش از آغاز نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی اولین فردی بود که به عنوان عضوی از کابینه دولت دوازدهم وارد سالن شد. پس از وزیر اطلاعات به ترتیب سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید ابوطالبی مشاور رئیس‌جمهور، مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، علی جنتی، مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، سید محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و محمد نهاوندیان معاون اقصادی رئیس‌جمهور در دومین نشست خبری رئیس دولت دوازدهم حضور پیدا کردند.

از یک ساعت قبل از آغاز نشست، خبرنگاران برای طرح سوال‌های خود از رئیس‌جمهور در نرم‌افزاری که توسط مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری تهیه شده بود، ثبت نام کردند و برای اطمینان از اینکه سوال‌شان پرسیده می‌شود مرتب با کاظم روحانی‌نژاد به عنوان مجری برنامه و پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور رایزنی داشتند تا نوبت به رسانه آنها برای طرح سوال داده شود.

نشست خبری روحانی راس ساعت ۱۶ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و پس از صحبت‌های اولیه روحانی، خبرگزاری ایلنا به عنوان اولین رسانه سوال خود را در مورد عدم ثبات در بازار ارز و بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی مطرح کرد.

با پایان پرسش که مصادف با اذان نماز مغرب و عشا بود، خبرنگاران به سرعت سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری را برای رفتن به سمت رسانه‌های خود ترک کردند اما با این وجود، سید عباس صالحی و علی جنتی بعد از مراسم با یکدیگر در سالن خالی حرف زدند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید