جنگ توئیتری بر سر اداره حرمین شریفین

کدخبر: ۲۰۰۸۴۱
یک روز پس از آنکه هیات بین المللی نظارت بر اداره حرمین شریفین ، با صدور بیانیه ای عربستان را به سیاسی کاری و فساد در اداره مسجد النبی (ص) و مسجد الحرام متهم کرد، جنگ توئیتری میان موافقان و مخالفان اداره بین المللی این اماکن مقدس درگرفته است .
جنگ توئیتری بر سر اداره حرمین شریفین

هیات بین المللی نظارت بر اداره حرمین شریفین که مرکز آن در مالزی است، با انتشار گزارش ماه ژانویه 2018(دی/ بهمن 96) ، به باج خواهی های سیاسی دولت عربستان در برگزاری مراسم حج و عمره، استفاده از منابر برای اهداف سیاسی، تغییر مکان نماز در مسجد النبی (ص) ، دستگیری عمره گزاران و بازگرداندن آنان به روش های غیر قانونی، دریافت مالیات برای انجام عمره و جلوگیری از فعالیت های سازمان هانظارتی بر روند انجام عمره اشاره کرد.

موافقین اداره بین المللی حرمین با هشتگ #نطالب _ تدویل_ حرمین با استناد به این گزارش و اشاره به اقدامات دولت عربستان در محترم نشمردن حق مسلمانان به ویژه اتباع قطر در ادای فرضیه حج وعمره ، خواستار تشکیل یک هیات بین المللی برای اداره حرمین شریفین شدند.

برخی گزارش ها حاکیست تاکنون این هشتک 15 هزار بار و عمدتا از سوی کاربران قطری استفاده شده است .

از سوی دیگر کاربران توئیتری کشورهای محاصره کننده قطر ( عربستان ، امارات و بحرین ) این موضوع را خط قرمز خود اعلام کردند و با هشتک #الا _الحرمین _ الشریفین به جنگ با کاربران قطری رفتند.

این کاربران درخواست بین المللی شدن اداره حرمین شریفین را به مثابه اعلام جنگ دانستند و ویدویی منتشر کردند که طی آن«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان ، درخواست اداره بین المللی اماکن مقدس در عربستان را اعلام جنگ به این کشور ارزیابی کرده است.

جبیر در این ویدیو می گوید؛ درخواست برای بین المللی کردن اماکن مقدس اقدامی متجاوزانه و اعلام جنگ علیه عربستان است. ما حق خود را برای واکنش به هر طرفی که برای بین المللی کردن اماکن مقدسمان تلاش کند محفوظ می‌دانیم.

«سعود القحطانی» وزیر مشاور دربار پادشاهی عربستان و از افراد نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد این کشور هم در توئیتی قطری ها را کوتوله توصیف کرد و نوشت، صبر بزرگان هم حدی دارد ، این صبر را آزمایش نکنید. 

وی همچنین قطر را پشت پرده اداره هیات بین المللی نظارت بر اداره حرمین دانست و نوشت؛ سازمان های موهوم در اقصی نقاط جهان تاسیس می کنند و با تبلیغات سعی می کنند خود رامبرا نشان دهند.

بحرین و امارات هم از مواضع عربستان حمایت می کنند. وزیر خارجه بحرین پیشتر از مقامات قطر خواسته بود به موضوع بین المللی کردن حرمین شریفین باز نگردند و «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز گفت: طرح آشفته بین المللی کردن حرمین شریفین شکست خواهد خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید