تکذیب گشودن آسمان عربستان به روی اسرائیل

کدخبر: ۲۰۰۹۹۰
فارس : اداره هواپیمایی عربستان سعودی اخبار منتشر شده مبنی بر اجازه این کشور به رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان را تکذیب کرد.
تکذیب گشودن آسمان عربستان به روی اسرائیل

عربستان سعودی به انتشار اخبار در خصوص اجازه این کشور به هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منظور استفاده از آسمان خود واکنش نشان داد.

اداره حمل و نقل هوایی عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر اجازه این کشور به رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه العربیه، این اداره مدعی شد که عربستان سعودی به هیچ یک از خطوط هواپیمایی هند و اسرائیل برای استفاده از آسمان عربستان اجازه نداده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز به نقل از منابعی در صنعت هواپیمایی اسرائیل گزارش کرد که عربستان سعودی اجازه عبور از حریم هوایی خود را به خط پروازی جدید «ایرایندیا» هند به مقصد فلسطین اشغالی صادر کرده است.

حدود ۷۰ سال، حریم هوایی عربستان سعودی نه تنها به روی پروازهای اسرائیلی بلکه به روی تمام پروازها به سمت اراضی اشغالی فلسطین بسته بود. در دهه‌های اخیر تنها دو پرواز مستقیما از عربستان به اسرائیل رفته است: هواپیمای «جرج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و پس از آن نیز هواپیمای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا.

هاآرتص صدور این مجوز را «اولین نشانه علنی گرم شدن روابط میان عربستان و اسرائیل» توصیف کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید