سوریه حمله نیروهای آمریکا در دیرالزور را جنایت جنگی خواند

کدخبر: ۲۰۱۰۸۱
وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اخیر ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع نیروهای حامی دمشق، به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نامه فرستاد.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اخیر ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع نیروهای حامی دمشق، این حمله را «جنایت جنگی» و «حمایت آشکار از تروریسم» خواند.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ورئیس شورای امنیت « در مورد کشتار وحشیانه که توسط نیروهای موسوم به نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا» در حومه دیرالزور ارسال کرد.

وزارت خارجه سوریه در نامه خود ضمن تاکید بر اینکه این حمله، به مثابه جنایت جنگی وجنایات علیه بشریت و حمایت مستقیم و آشکارا از تروریسم است، آن را بیانگر و نشاندهنده «ماهیت و طبیعت مقاصد خبیث آمریکا ضد حاکمیت و تماین ارضی سوریه» دانست.

این وزارتخانه خواستار محکومیت این کشتار وتحمیل مسئولیت آن به ائتلاف بین المللی و اجبار آن به توقف جنایات و تهاجمات خود شد؛ حملات و جنایاتی که موجب کشته و زخمی شدن هزاران غیر نظامی از جمله کودکان، زنان، سالخوردگان و تخریب زیرساخت‌ها می‌شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین بار دیگر خواست این دولت مبنی بر منحل کردن ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه را تکرار کرد؛ ائتلافی که دمشق آن را «نامشروع» و «حامی تروریسم» می‌داند.

حمله ائتلاف آمریکایی به دیرالزور روز چهارشنبه انجام شد؛ حمله‌ای که طبق ادعای ائتلاف به تلافی تهاجم نیروهای حامی دولت سوریه به مقر «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد.

از سوی دیگر وزیر دفاع آمریکا هم  در دفاع از این حمله ائتلاف، آن را «دفاع از خود» خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید