گوشی هدیه سامسونگ در المپیک زمستانی بار دیگر خبرساز شد + عکس

کدخبر: ۲۰۱۱۴۳
شبکه خبری فاکس نیوز گزارش کرد: ورزشکاران کره شمالی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی از دریافت رایگان گوشی همراه «گلکسی نوت 8» شرکت سامسونگ خودداری کردند.
گوشی هدیه سامسونگ در المپیک زمستانی بار دیگر خبرساز شد + عکس

این اقدام وزرشکاران کره شمالی پس از آن صورت می گیرد که کمیته برگزاری المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی، ورزشکاران ایرانی و کره شمالی را به ادعای آن که مشمول تحریم های اقتصادی سازمان ملل قرار نگیرد، از اعطای تلفن های همراه هوشمند سامسونگ محروم کرد.

شرکت سامسونگ کره جنوبی، این گوشی را برای استفاده ورزشکاران شرکت کننده در میان تیم های حاضر در مسابقات المپیک زمستانی در اختیار این کمیته المپیک قرار داد.

وزرشکاران حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ می توانند در مدت اقامت خود در المپیک زمستانی، از این گوشی ها استفاده و در هنگام بازگشت به کشورشان، گوشی را عودت دهند.

photo6048498174491994937

موضوع بی احترامی شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی شرکت کننده در المپیک زمستانی پیونگ چانگ که در تعارض با روح المپیک است، با موجی از اعتراضات در داخل کشور روبه رو شد تا جایی که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه تهدید کرد در صورتی که شرکت سامسونگ از ایران عذرخواهی نکند، برند گوشی همراه خود را عوض خواهد کرد. 

تهدید وزیر امور خارجه ایران بلافاصله به کمپین «نه به محصولات سامسونگ» در ایران تبدیل شد. 

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این باره گفت: موضوع جلوگیری از ورود گوشی های سامسونگ را پیگیری می کند و مانع از رجیستر شدن این گوشی ها در ایران می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید