انتقاد سردار سلیمانی از برخی وزیران کاخ نشین

کدخبر: ۲۰۱۳۴۹
روزنامه خراسان: سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در اجتماع گسترده و حماسی مردم کرمان در مراسم یوم‌ا... 22 بهمن گفت: انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که آمریکا حاکم مطلق جهان بود و سخنان امام خمینی درباره اصل نه شرقی و نه غربی همه را حیرت‌زده کرد.
انتقاد سردار سلیمانی از برخی وزیران کاخ نشین

به گزارش تسنیم، فرمانده سپاه قدس با بیان این که دلیل این که در دفاع مقدس هم در یک جنگ نابرابر موفق شدیم همین خط‌شکنی امام به‌عنوان یک درس برای رزمندگان بود، افزود: در جنگ تحمیلی هم همه فرماندهان جلودار بودند و اگر بررسی کنیم که شهید همت و یا دیگر فرماندهان ما در کجا به شهادت رسیدند، خواهیم دید که آن ها در خط مقدم جبهه به شهادت رسیدند و این گونه نبود که در سنگرهای خود شهید شوند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: امروز هم اگر وزیری در ساختمان بلندمرتبه وزارتخانه خود بنشیند و از طبقه یازدهم دستور صادر کند تا این دستور به طبقه پایین ساختمان برسد و جاری و ساری در جامعه شود، نفس مردم گرفته می‌شود و بنابراین اگر وزیری جلو افتاد و با مردم بود دستور او هم نتیجه خواهد داد. اگر مسئولی یک شب در منطقه فقیر‌نشین خوابید و درد فقیران را فهمید، اگر نتوانست مشکلی را حل کند حداقل مرهمی بر درد مردم است. سردار سلیمانی با اشاره به حضور مردم ایران در تمامی صحنه‌ها و پشتیبانی از نظام گفت: باید کف پای این ملت را بوسید چرا که ملت بزرگ و وفاداری داریم.

اگر به کشور آسیبی وارد شود چه بالاشهری ها و چه پایین شهری ها آسیب خواهند دید

وی با اشاره به این که باید از اسلام‌زدایی در جامعه ترسید و خوف کنیم تصریح کرد: این موضوع فقط ویژه قشر متدین نیست و اگر به کشور آسیبی وارد شود همه اقشار جامعه چه آن هایی که در بالای شهر زندگی می‌کنند و چه آن هایی که در پایین شهر هستند، آسیب خواهند دید و دشمن به هیچ کس رحم نخواهد کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به این که بعضی‌ها در کشور به‌دنبال رابطه با آمریکا هستند تأکید کرد: مثل خورشید روشن است کشورهایی که تحت سیطره آمریکا قرار دارند و اعتبار و آبروی خود را در اختیار آمریکا گذاشتند چه وضعیتی دارند. وی با بیان این که دوستی با آمریکا باعث شده که کشورهایی که روزی ام‌القرای عرب بودند از صحنه تاریخ گم شوند، گفت: امروز همان کشورها مانند گداها دنبال کشورهای مثلا پولدار دنیا هستند و این ها همپیمانان آمریکا در منطقه هستند. سردار سلیمانی با اشاره به این که بعضی‌ها در کشور مثلا دلسوزانه هم مطرح می‌کنند که همان طور که امام راحل در مقابل قطعنامه در زمان جنگ جام زهر را نوشید امام امروز هم باید این کار را بکند و با آمریکا مذاکره کند، افزود: این چه قیاسی است، این جام زهر جان اسلام را گرفته و جان ایران و تشیع را به‌طور کامل خواهد گرفت.

برخی به جای آن که نامه به دشمن بنویسند نامه سرگشاده برای ولی می نویسند

وی پیروی از رهبری را رمز موفقیت ملت ایران دانست و گفت: متاسفم که بعضی‌ها که نام پیروی از خط امام را بر خود گذاشته‌اند، به جای آن که نامه سرگشاده به استکبار جهانی و دشمن بنویسند، نامه سرگشاده برای ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند و کجای این کار پیروی از خط امام است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان این که به کسانی که به‌نوعی در گوشه نشستند، عرض می‌کنم که امروز این توقع از شما نیست که بخواهید اسلام و ولی‌فقیه در مقابل گناه شما عذر‌خواهی کنند، افزود: چگونه شما نام خود را پیرو خط امام می‌گذارید، خط امام آن است که آبروی خود را در دست بگیرید و به خدمت امام بروید و با این کار بر آبروی خود بیفزایید. وی با اشاره به این که در گوشه‌ای کز کردید و علیه نظامی که امام تاسیس کرده پز اپوزیسیون می‌دهید بیان کرد: این اقدام شما غلط است و البته خیلی‌ها مانند کف روی آب بودند و تحمل نکردند و فرار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید