انقلاب اسلامی نقش بسزایی در بیداری امت مسلمان داشت

کدخبر: ۲۰۱۴۰۷
'ناصر ابوشریف' نماینده 'جنبش جهاد اسلامی فلسطین' در تهران گفت: انقلاب اسلامی نقش بسزایی در بیداری امت مسلمان داشت و جهان اسلام به واسطه آن هویت خود را بازیافت.

ابوشریف در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران افزود: انقلاب اسلامی ایران امت مسلمان را به سمت اسلام به عنوان فرهنگ و خط مشی زندگی و مقابله با استکبار جهانی و رویارویی با رژیم صهیونیستی به پیش راند.

وی در توصیف بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی تاثیرگذار در تمام منطقه به طور کل و در فلسطین اشغالی به طور خاص بود . حرکت انقلابی امام موجب شد تا بخش عمده ای از جوانان فلسطین در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی به سمت محور مقاومت اسلامی روی بیاورند . امام در حمایت و محافظت از آرمان فلسطین نقش برجسته و موثری داشت . تفکرات ایشان یکی از عوامل شعله ور شدن آتش انتفاضه اول و دوم در فلسطین بود.

ابوشریف از مقام معظم رهبری نیز به عنوان ' ادامه دهنده خط امام راحل ' یاد کرد و افزود: 'امام سید علی خامنه ای' (حفظه الله ) در تمامی سخنرانی ها، دیدارها و سیاست هایش بر ماهیت اسلامی تاکید کرده است . ایشان ثابت کردند که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن واقعی جهان اسلام هستند و اسلام ماهیت امت مسلمان را تشکیل می دهد که باید خود را از سلطه غرب برهاند و نشان داد که بیداری و مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی پایه و اساس خیزش ملت های مسلمان را تشکیل می دهد. مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی ها و دیدارهایش این رویکرد را دنبال کرده و می کنند.

وی تاکید کرد: اکثر ملت های مسلمان به اسلام به عنوان هویت و خط مشی زندگی و مقابله با دشمنان ایمان دارند و تمامی جنبش های فلسطینی آماده رویارویی با رژیم اشغالگر قدس هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، 'وحدت مسلمانان و شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام را به عنوان دو شرط اساسی رهایی یافتن از سلطه آمریکا و صهیونیسم' برشمرد و از اینکه 'برخی از رژیم های عربی رویکرد بهبود مناسبات با این اشغالگران قدس را در پیش گرفته اند'، ابراز تاسف کرد و افزود: با وجود چنین رژیم هایی دستیابی به وحدت در میان امت مسلمان کار سخت و دشواری است.

ابوشریف اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس قدرتمند نیست و در واقع به دلیل ضعف موجود در میان کشورهای عربی و اسلامی و دنباله روی آنها از آمریکا و اسراییل به نظر قدرتمند می رسد و در صورت متحد شدن مسلمانان، این رژیم متلاشی خواهد شد.

خانم 'ایمان' مدیر دفتر زنان موسسه رشد و توسعه رسانه ای 'الحشد الشعبی' عراق نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا 'انقلاب اسلامی ایران را ادامه قیام امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم ' برشمرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) مسلمانان را به وحدت و مقابله با استعمار و استکبار فراخواند.

وی نقش ایران را در ریشه کن شدن تروریسم و تروریست ها در عراق 'بسیار تاثیرگذار و سرنوشت ساز' دانست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید