بارش باران در تهران شدت می گیرد

کدخبر: ۲۰۱۵۲۷
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به اینکه طی سه روز آینده هوای تهران پاک و سالم خواهد بود، گفت:از امروز (سه شنبه) شاهد بارش در تهران خواهیم بود که نسبت به عصر روز گذشته از شدت بیشتری برخوردار است.

مسعود حقیقت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بارش در تهران از ظهر امروز آغاز می شود و تا شب به اوج خود می رسد و این وضعیت فردا ( چهارشنبه ) به صورت پراکنده ادامه دارد.

وی ادامه داد که عصر روز گذشته میزان بارش در تهران 1.4 میلیمتر، در سردشت 49 میلیمتر و در مریوان 28 میلیمتر بوده است.

حقیقت گفت:امروز در برخی از نقاط استان های گیلان و اردبیل وزش باد شدید پیش بینی می شود که سرعت باد در برخی نقاط این مناطق به 60 تا 70 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: به تدریج از اوایل امشب باتوجه به شمالی شدن جریان هوا در این منطقه بارش آغاز می شود.

حقیقت ادامه داد که امروز در سراسر نیمه غربی، دامنه جنوبی البزر، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور هم بارش خواهیم داشت.

وی افزود: امروز بارش در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، ارتفاعات البزر در استان های قزوین، البرز و تهران، نیمه شمالی و شرقی خوزستان شدت بیشتری دارد و در برخی از مناطق با تگرگ همراه است.

** گرد و خاک و کاهش دید در جنوب خوزستان

حقیقت با اشاره به اینکه امروز در جنوب غرب، جنوب و دامنه های شرقی زاگرس و مناطقی از شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود، گفت: در جنوب خوزستان این وضعیت با گرد و خاک و کاهش دید همراه است و به نظر می رسد این وضعیت فقط برای امروز نباشد.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این وضعیت به خصوص در آبادان و خرمشهر از غلظت بیشتری برخوردار است و عامل آن کانون های داخلی است.

وی اظهار کرد: بیشنه دمای دیروز تهران بیشتر از 11 درجه نبوده و امروز صبح گرمی در این شهر داشتیم و کمینه دمای امروز در این شهر به 9 درجه رسیده است.

حقیقت افرود: دیروز بهبهان، لامرد، رامهرمز و برزجان بیشنه دمای 29 درجه را داشتند که مردم این مناطق روز گرمی را سپری کردند.

وی اظهار کرد:کمینه دمای امروز در شهرستان 'درمیان' (یکی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی) به منفی 3.5 درجه و در فیروزکوه به منفی 3.1 درجه رسید که سردترین مناطق کشور بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید