وزیر دفاع ژاپن: موضع ما در قبال کره شمالی تغییری نکرده است

کدخبر: ۲۰۱۵۴۴
وزیر دفاع ژاپن ضمن مخالفت با برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ اعلام کرد موضع توکیو در قبال کره شمالی هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، در پی حضور هیئت بلندپایه کره شمالی در کره جنوبی، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام کرد که موضع این کشور در قبال کره شمالی هیچ تغییری نکرده است و ژاپن همچنان بر اعمال فشار بر پیونگ یانگ برای محدود کردن برنامه های هسته‌ای اش ادامه می دهد.

وی افرود: «موضع ما در قبال کره شمالی تغییری نکرده است و این بدان معناست که فشارها بر این کشور باید افزایش یابد تا سیاستهای پیونگ یانگ درباره برنامه های هسته ای و موشکی تغییر کند. ژاپن هم همانند دیگر کشورها خواستار موفقیت پیونگ یانگ در بازی های المپیک است؛ اما اگر کره شمالی قصد دارد از این موقعیت برای اهداف سیاسی خود و کم کردن فشارها از سوی جامعه بین المللی استفاده کند، ما نباید اجازه چنین چیزی را دهیم.»

«یوشیهید سوگا»، سخنگوی کابینه ژاپن نیز در این خصوص اعلام کرد: کره شمالی پیشبرد برنامه های هسته ای اش را متوقف نخواهد کرد و توکیو نباید فریب «لبخند دیپلماتیک» پیونگ یانگ را بخورد.

کره شمالی در ماه ژانویه سال جاری میلادی برای نخستین بار پس از چندین سال وارد مذاکره مستقیم با کره جنوبی شد. دو طرف موافقت کردند که ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرکت کنند. در این بازی‌ها، ورزشکاران از هر دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در کنار هم در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک حضور داشتند. همچنین یک هیئت بلندپایه کره شمالی -- که در میان آنها «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی هم حضور داشت -- به کره جنوبی سفر کرد.

نمایندگان کره شمالی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی نشستی برگزار کردند. همچنین خواهر رهبر کره شمالی در نامه ای که از طرف برادرش برای رئیس جمهور کره جنوبی آورده بود، او را به پیونگ یانگ دعوت کرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید