دفع حمله ترکیه به مواضع کردهای سوریه

کدخبر: ۲۰۱۶۳۶
رسانه های سوری امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع کردی اعلام کردند که حمله نظامیان ترکیه و گروه های تروریستی وابسته به آن را به مواضع کردها در منطقه عفرین در شمال سوریه دفع کردند.

به گزارش ایرنا، منابع کردی اظهار داشتند که نظامیان اشغالگر ترکیه به مواضع نیروهای دمکراتیک سوریه در محور روستای 'دوراقا' یورش بردند.

نیروهای کرد سوریه با دفع این حمله و پس از عقب نشینی نظامیان ترکیه یک نفربر زرهی آن ها را به غنیمت گرفتند.

کردهای سوریه از سوی دیگر با نظامیان ترکیه و تروریست های هم پیمان آن در اطراف روستای شیخ خورز در شرق شهرک بلبل در شمال عفرین درگیر شدند.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز روز گذشته در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ترکیه 202 نیروی نظامی و طرفدار خود را در عملیات 'شاخه زیتون' در این کشور از دست داده است که 29 نفر آنها از نظامیان ارتش ترکیه بودند.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزود: باقی این افراد از تروریست های مورد حمایت ارتش ترکیه هستند که در درگیری با کردهای سوری در منطقه عفرین کشته شدند.

براساس این گزارش، 159 عضو نیروهای دمکراتیک سوریه نیز در همین مدت در اطراف عفرین جان خود را از دست داده اند.

ارتش ترکیه 26 روز پیش (30 دی ماه)، عملیات غیر قانونی موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.

بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی ترک مشارکت دارند.

دولت آنکارا هدف از این عملیات اشغالگرانه را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) در عفرین عنوان کرده است.

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید