فعال سیاسی مالزیایی: آمریکا با ایجاد داعش قصد ایجاد تفرقه میان مسلمانان را دارد

کدخبر: ۲۰۱۶۸۷
فعال سیاسی برجسته مالزیایی گفت: آمریکا و اسرائیل با ایجاد و تقویت گروههای تروریستی مانند داعش درصدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و تضعیف جهان اسلام هستند و مسلمانان باید آنگونه که معمار انقلاب اسلامی ایران مطرح کرد، با اتحاد با یکدیگر نیروی مقاومی در برابر تهدید‌ها بسازند.

ایرنا؛ دکتر «احمد فاروق موسی» رئیس جبهه رنسانس اسلامی مالزی (IRF) روز چهارشنبه در گفت وگو با ایران افزود: رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی و افراط گرا مانند داعش، قصد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و تضعیف جهان اسلام را دارند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از داعش به روش‌های مختلف حمایت کرده است چرا که هدف سرنگونی سوریه و رویارویی مستقیم با ایران را داشته است.

فعال مسلمان مالزیایی، دربخش دیگری از این گفت وگو انقلاب اسلامی ایران را از شگفت انگیزترین اتفاقات تاریخ جهان اسلام دانست و اظهار کرد: انقلاب برای نسل من که از جوانان آن زمان بودند، اتفاقی بی نظیر و هیجان انگیز بود و البته همچنان این رخداد در ذهن و قلب ما زنده است. علاوه براین انقلاب ایران انگیزه بخش تمامی مسلمانان جهان است تا برای به دست آوردن و حفظ استقلال خود تلاش کنند.

«فاروق موسی» ایستادگی انقلاب اسلامی ایران را با وجود تمامی دشمنی‌ها و تحریم‌های نا عادلانه غرب، ستودنی خواند و این ایستادگی را الگویی برای دیگر کشورهای جهان توصیف کرد.

فعال مسلمان مالزیایی، بزرگترین وظیفه کنونی انقلاب اسلامی ایران را تعامل با نسل جوان دانست زیرا که ممکن است نسبت به فداکاری‌های نسل‌های قبل خود برای به دست آوردن استقلال، رها شدن از دست دوران دیکتاتوری و تأسیس حکومت جمهوری اسلامی، آگاهی لازم را نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: نسل جوان مسلمان نه تنها در ایران که در سراسر جهان به دنبال آزادی‌های اجتماعی است و نیاز است که تعاملات خوبی با آنها برقرار وتفکرات آن‌ها درک شود تا میان دولت‌های اسلامی و نسل جوان، تعاملی سازنده برقرار شود.

رئیس جبهه رنسانس اسلامی مالزی در ادامه این گفت وگو با تاکید براینکه آمریکا پس از انقلاب اسلامی همواره در صف مقابل ایران ایستاده است ،سوء استفاده آمریکایی‌ها از جایگاهشان در شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم‌ها علیه ایران را تأسف بار خواند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با تهدید به قطع ارسال کمک مالی به سازمان ملل، رفتار قلدرانه‌ای از خود نشان می دهند که باعث تأسف است.

این فعال سیاسی مالزیایی، رفتارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را علیه ایران و جهان اسلام ناشی از سیاست‌های لابی قدرتمند صهیونیست‌ها دانست که به عقیده وی از قدرتمندترین لابی‌های سیاسی دنیاست.

«فاروق موسی» ابراز تاسف کرد که در این مسیر حتی برخی از مسلمانان به پیروی از اهداف سیاسی لابی صهیونیست‌ها، به تبعیض علیه شیعیان می‌پردازند و میان اهل سنت و شیعه تفرقه می اندازند که این اقدامات رویه‌ای در جهت منافع صهیونیست‌ها است.

رئیس جبهه رنسانس اسلامی مالزی تاکید کرد: مسلمانان باید اتحاد و تشکیل نیرویی متحد و قدرتمند، حامی یکدیگر باشند و در برابر دشمنی‌ها ایستادگی کنند چرا که غرب همواره از اتحاد مسلمانان ترسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید