تیلرسون به اسرائیل می‌ رود؟

کدخبر: ۲۰۱۷۰۷
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا که درخاورمیانه به سر می برد، وارد امان پایتخت اردن شده و قرار نیست در این سفر دوره ای به اسرائیل( سرزمین های اشغالی فلسطین) برود.

ایرنا : سی ان ان درادامه گزارش داد: انتظار می رود تا ساعاتی دیگر رکس تیلرسون با وزیرخارجه و ملک عبدالله شاه اردن درباره روند از سرگیری مذاکرات صلح (سازش) بین فلسطین و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به گفت و گو پردازد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: این درحالی است که در سفر دوره ای وزیرخارجه آمریکا که به پنج کشور منطقه است، این بار اسرائیل در مسیر این دیدارها قرار ندارد.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی از امان دراین باره گفت: تیلرسون پیش از این با نخست وزیر اسرائیل بارها گفت و گوی تلفنی داشته و در باره مسائل منطقه صحبت کرده است و اکنون وزارت خارجه آمریکا لزومی برای انجام این دیدار ندیده است.

خبرنگار سی ان ان افزود: آنکارا آخرین مقصد دیدار دوره ای وزیرخارجه آمریکا خواهد بود و در واقع یکی از دشوارترین بخش این سفر می باشد.

 وزارت خارجه آمریکا هشتم فوریه برابر با ۱۹ بهمن ماه اعلام کرده بود که رکس تیلرسون از ۱۱تا ۱۶ فوریه برابر با ۲۲تا ۲۷بهمن ماه از کشورهای کویت، مصر، اردن، لبنان و ترکیه دیدار خواهد کرد.

وی دراولین دور از این سفر وارد قاهره پایتخت مصر و پس از آن راهی کویت شد.

رکس تیلرسون در سفر دو روزه خود به مصر باعبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری و سامح شکری همتای مصری خود دیدار ودر باره تحولات منطقه، روابط دوجانبه، روند صلح خاورمیانه و مقابله با تروریسم گفت و گو کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید