تهدیدهای امنیتی علیه مدارس سراسر آمریکا پس از حمله فلوریدا

کدخبر: ۲۰۱۸۹۴
چندین مدرسه در سراسر ایالات متحده در پی تهدیدهای مکرر که پس از تیراندازی مرگبار مدرسه‌ای در فلوریدا انجام شده، تدابیر امنیتی خود را افزایش داده یا کلاس‌های درس را تعطیل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، یک مدرسه منطقه‌ای ایالت نیوجرسی آمریکا اعلام کرده که تدابیر امنیتی خود را افزایش داده و به دلیل تهدید امنیتی کلاس‌های درس را تعطیل کرده است.

یکی از دپارتمان‌های پلیس در این منطقه تایید کرد که مساله را کاملا مورد بررسی قرار داده است.

پلیس در مریلند نیز اعلام کرده که یک دانش آموز دبیرستانی را به خاطر آوردن یک سلاح پر به مدرسه دستگیر کرده است.

این دانش آموز به نام آلوین کن 18 ساله پس از آنکه این اسلحه پر را به مدرسه آورد دستگیر شد. همچنین مقام‌ها گفتند این دانش آموز یک چاقو نیز حمل می‌کرده است.

همچنین پلیس مریلند اعلام کرد در حال بررسی تهدیدی در رسانه‌های اجتماعی مربوط به دبیرستان نورثوست در مریلند است که در پی آن مدرسه تعطیل شد.

در یک منطقه دیگر در مریلند نیز پیام‌های تهدیدآمیز به صورت آنلاین منتشر شد.

در کارولینای جنوبی نیز یک دانش آموز پس از آنکه در اسنپ چت پیامی را با مضمون "دور دوم فلوریدا" در اشاره به تیراندازی روز چهارشنبه فلوریدا در مدرسه منتشر کرد، توسط پلیس دستگیر شد اما بعدا این دانش آموز گفت که این پیام یک شوخی بوده است.

در مدرسه دیگری در این منطقه نیز پیام‌های تهدیدآمیزی از یک دانش‌آموز دریافت شد و در پی آن یک دانش‌آموز کلاس نُهمی دستگیر شد.

در اوهایو نیز یک دانش‌آموز 14 ساله پس از آنکه یک پیام تهدیدآمیز را در اسنپ چت منتشر کرد، به انجام اقدام غیر قانونی متهم شد. والدین دانش‌آموزان با پلیس درباره این پیام ویدئویی تماس گرفتند و مقام‌های پلیس آن را مورد بررسی قرار دادند.

در آرکانزاس نیز یک دانش‌آموز در پیامی در اسنپ چت اعلام کرد که می‌تواند همانند آنچه که در فلوریدا رخ داد در دبیرستان خودش نیز انجام دهد. پلیس وی را دستگیر کرده است.

پلیس این منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماموران متوجه شدند که این دانش‌آموز تمایلی برای محقق کردن تهدیدش نداشته اما این اقدام تهدید علیه مدرسه و خلاف قانون است.

در بروکلین واقع در نیویورک نیز دو نوجوان پس از انتشار پیامی تهدیدآمیز در اسنپ چت دستگیر شدند. آنها به دانش‌آموزان گفته بودند یا به مدرسه نروند یا کشته می‌شوند. همچنین یک سلاح در منزل یکی از این دو نوجوان یافت شد.

در ایالت جورجیا نیز تهدیدی بالقوه علیه یکی از مدارس کشف شد. پلیس در حال بررسی تصویری منتشر شده در اسنپ چت مربوط به یک سلاح و اطلاعیه‌ای خطاب به دانش‌آموزان است که به آنها گفته شده به مدرسه نروند.

در فلوریدا نیز که تیراندازی روز چهارشنبه صورت گرفت، یک دانش‌آموز کلاس ششمی پس از نوشتن پیامی به یکی از مقامات مدرسه مربوط به اینکه می‌خواهد برای کشتن تمام دانش‌آموزان و معلمان سلاح بیاورد، دستگیر شد.

یک پسربچه 15 ساله اهل کلورادو نیز پس از آنکه یک سلاح را به مدرسه برد، بازداشت شد.

در تگزاس نیز سه دانش‌آموز دبیرستانی پس از آنکه سلاح‌ به مدرسه برده بودند، دستگیر شدند و دو تن دیگر از دانش‌آموزان به دلیل انتشار پیام‌هایی تهدیدآمیز توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

تمامی این تهدیدها علیه مدارس آمریکا پس از تیراندازی روز چهارشنبه در دبیرستانی واقع در فلوریدا توسط یکی از دانش‌آموزان سابق آن به نام نیکولاس کروز منتشر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید