آخرین اخبار از سقوط هواپیمای تهران یاسوج/ به روز می شود...

کدخبر: ۲۰۲۰۲۹
یک فروند هواپیمای مسافربری آسمان که صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود در نزدیکی سمیرم سقوط کرد. این هواپیما 66 مسافر و خدمه داشت که براساس گزارش های اولیه تمامی سرنشینان کشته شده اند. علت سقوط این هواپیما تاکنون برخورد با کوه دنا اعلام شده است.
آخرین اخبار از سقوط هواپیمای تهران یاسوج/ به روز می شود...

20:31: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه واقعاً شرایط مشخص نیست و نمی‌دانیم که هواپیما در کدام منطقه دقیقاً سقوط کرده است، گفت: نزدیک به 60 نفر از تیم‌های عملیاتی در قالب‌های مختلف در منطقه حضور دارند و ‌امیدواریم فردا با بهتر شدن شرایط بالگردها به منطقه پادنا اعزام شوند.

 

20:07: چندین قلاده سگ زنده یاب و جستجوگر هلال احمر برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سقوط هواپیما شدند. این درحالیست که همچنان محل سقوط هواپیما و لاشه آن پیدا نشده است.

 

20:05: سرهنگ جواد فصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از صبح و همان لحظه اولیه انتشار خبر سقوط هواپیما طبق فراخوانی که انجام شد 3 گردان از اکیپ‌های امدادی سپاه و بسیج به منطقه اعزام شدند و کل منطقه در بخش دامنه کوه را بررسی کردند ولی به علت شرایط بد جوی و مه‌آلود بودن هوا امکان دسترسی به ارتفاعات فراهم نشد , تمام برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده ‌که ان‌شاءالله فردا صبح و با بهبود شرایط جوی اکیپ‌ها برای شناسایی لاشه هواپیما به سمت ارتفاعات حرکت کنند و محدوده‌ها نیز برای هر اکیپ مشخص است.

 

19:48: در حالی که تاکنون تلاش‌ها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج نتیجه نداشته  یک منبع آگاه مستقر در سمیرم به تسنیم گفت: با دریافت 2 نقطه روبه‌روی هم از طریق امواج جی.پی.اس، در حال حاضر 2 گروه برای جستجو در این دو منطقه اعزام شدند؛ در این میان برخی عنوان می‌کنند که احتمال عدم برخورد هواپیما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌ای برفگیر نیز وجود دارد.

 

18:55: با توجه به وضعیت نامساعد جوی تاکنون تلاش‌های تیم‌های جستجو برای یافتن اثری از هواپیما بی‌نتیجه مانده است اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

 

17:40: جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس کهگلویه و بویراحمد گفت: امکان عملیات جست‌و‌جو دیگر وجود ندارد، هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده در حد شایعه بوده است. وی گفت: به‌دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست‌و‌جو را آغاز کنیم./ تسنیم

 

17:14: برخی منابع از رویت شدن لاشه هواپیما خبر داده اند اما مقام رسمی هنوز آن را تایید نکرده است.

 

16:55: محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: تاکنون 2 مرتبه به منطقه، هلیکوپتر اعزام شده اما نتوانستند جلو بروند و به عقب برگشتند و اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت بهبود وضعیت جوی مجدداً پرواز کنند.

 

16:29: معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان:موقعیتی که گفته می شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست و جو شد، ولی چیزی در آن جا نیز یافت نشد./ میزان

 

16:27: مسعود وکیلی معاون هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بنا به گفته برخی از افراد محلی دودی در محدوده "دنگزلی پس دنا" بین روستاهای "نقل" و "خفر" در محدوده پادنا مشاهده شده که با این خبر تیم‌های تخصصی به این محدوده اعزام شدند./تسنیم

 

16:24: عبدالحسین افتخاری مدیرکل مخابرات کهگیلویه و بویر‌احمد گفت: تلفن همراه یکی از مسافران پرواز زنگ می‌خورد و با توجه به این مسئله و ردیابی انجام شده، احتمالاً هواپیما در محدوده کوه سیاه سمیرم سقوط کرده است.

 

16:20: سخنگوی سازمان هواپیمایی در خبری اعلام کرد: جستجوها ادامه دارد و خبر کشف لاشه هواپیمای مسافربری تکذیب می‌شود. 

 

16:09: رئیس مرکز مدیریت حوادث  کهگیلویه و بویراحمد: از طریق GPS محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم.

 

13:57 : مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران  یاسوج در منطقه "مله برفی" خبر می دهد. این موبایل روشن است.

 

13:55 : خبر پیدا شدن لاشه #هواپیمای_مسافربری صحت ندارد./شبکه خبر

 

13:20: در حال حاضر چیزی حدود یک هزار نفر در جست و جوی لاشه هواپیما یا پیکرها هستند، اما تا این لحظه چیزی پیدا نشده است./ایسنا 

 

13:14: پلیس‌‌راه راهور ناجا اعلام کرد: جاده اصفهان - سمیرم- یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل جلوگیری از تردد غیر‌ضروری جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات‌(سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی، محدودیت ترافیکی دارد و تردد در آن ممنوع است.

 

13:13: مردم محلی احتمال زیاد می‌دهند که هواپیما در اطراف روستای سرباز و خفر سقوط کرده باشد.

 

14:38: عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص نشده، گفت: به‌علت سخت‌گذر بودن مسیر، مه و کولاک شدید و بارش برف، بالگردهای اعزام شده به منطقه قادر به شناسایی دقیق و فرود در محل حادثه نیستند.

 

14:35: سئول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

 

14:25: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

 

13:56: منطقه کوهستانی روستای بیده از توابع شهرستان سمیرم استان اصفهان و منطقه ای کوهستانی در رشته کوه دنا محل سقوط این هواپیما اعلام شد.

 

13:27 : هم اکنون گروه های امدادی هلال احمر در منطقه سقوط هواپیما در منطقه پادنا حضور دارند و تاکنون چندین روستاها و ارتفاعات و دره های منطقه جستجو شده است اما هنوز لاشه هواپیما دیده نشده است. گفته می شود محلی ها صدای انفجار هواپیما را شنیده اند اما مشخص نیست محل دقیق حادثه کجا بوده است.

 

13:24 : معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از حضور 120 امدادگر در عملیات جست و جو برای سانحه دیدگان هواپیمای مسافربری پرواز تهران- یاسوج خبر داد.

 

13:23: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به گرگان و بالعکس و مشهد به گرگان و بالعکس لغو شد. به گزارش روابط عمومی فرودگاههای استان گلستان، طبق اعلام شرکت هواپیمایی آسمان، پرواز شماره ۶۳۳ و ۶۳۲ این شرکت در مسیر تهران-گرگان-تهران و پرواز شماره ۶۳۷ و ۶۳۶ در مسیر گرگان-مشهد-گرگان باطل اعلام شد. مسافران می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت پروازها با شماره تلفن ۱۹۹ و ۰۱۷۳۱۲۲۰۱۹۹ تماس حاصل فرمایند.

 

13:20: دادستان یاسوج به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم./ایسنا

 

13:17: در حالی که سازمان هواپیمایی با قطعیت، خبر از«سقوط»هواپیمای ای تی آر داده که صحبت از سقوط قطعی،مستلزم کشف لاشه است؛ بنابراین همچنان احتمال فرود اضطراری هواپیما و زنده ماندن مسافران وجود دارد. با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد./مهر

 

13:15: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 20 تیم عملیاتی از سه استان به محل سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج در سمیرم اعزام شدند. مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این تیم های عملیاتی از استان های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به این منطقه اعزام شده اند. وی تصریح کرد: همچنین بالگردهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش به سر می برند اما متاسفانه بخاطر شرایط جوی و دید نامناسب امکان پرواز ندارند. سلیمی ادامه داد: منطقه سمیرم همچنین به علت بارش فراوان برف، صعب العبور شده است.

 

13:13: حسن روحانی رئیس جمهوری به عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دستور داد با تشکیل ستاد بررسی سانحه؛ علل حادثه سقوط هواپیمای آسمان را سریعاً گزارش کند.

 

13:11: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای زمستانی گفت: با توجه به مه سنگین منطقه دنا در استان کهکیلویه و بویر احمد و نبود امکان حضور بالگردها در این منطقه،تیم های کوهنوردی اشنا به کمک های امدادی برای همکاری با گروه های امداد و نجات وارد منطقه پادنا سمیرم محل سقوط هواپیما شدند.

 

13:10: یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد./ مهر

 

13:07: کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان گفت: روستاهای منطقه در حال بررسی هستند اما هنوز محل سقوط و لاشه هواپیما پیدا نشده است.

 

12:47: هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان در حالی پس از سال‌ها فعالیت سرانجام در حوالی رشته‌ کوه‌های دنا سقوط کرد که در سال‌های گذشته نیز برای چندین بار با مشکلات جدی مواجه بوده است.

این هواپیما که کمتر از یک ماه پیش به دلیل نقص فنی مجبور شده بود سفر خود را نیمه کاره تمام کند در سال ۱۳۹۲ نیز با مشکلی فنی مواجه شده که خلبان امروز هواپیمای سقوط کرده در سال ۱۳۹۲ مانع از فوت مسافران شده است.

خبر ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که پرواز شماره ۳۲۰۵ یاسوج – تهران در دقایق ابتدایی پرواز خود با نقص فنی و از کارافتادن موتور سمت راست هواپیما مواجه شده که خلبان پرواز "حجت‌اله فولاد" با توجه به توانایی خود مانع از سقوط این هواپیما شده است.

حجت‌اله فولاد سرخلبان پرواز صبح امروز شرکت آسمان نیز بود، هواپیمایی که از سقوط در سال ۱۳۹۲ نجات پیدا کرد نیز حدودا ۶۰ سرنشین داشت و هواپیمایی که امروز سقوط کرد با حساب کروی پرواز ۶۶ مسافر داشته که تمامی آنها جان باختند.

 

12:45: یک مقام مسوول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت: نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به صحبت‌هایی که درباره نقص فنی هواپیمای ATR که ساعاتی پیش در منطقه سمیرم سقوط کرده است گفت:‌نقص فنی این هواپیما کاملا شایعه است چراکه اگر این هواپیما نقص فنی داشت سازمان هواپیمایی اجازه پرواز به آن را نمی‌داد.

وی افزود: علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است. متاسفانه فرودگاه یاسوج در رشته کوه‌های دنا احاطه شده است و همین موضوع باعث شده فرود هواپیماها بسیار سخت باشد و به طور قطع در شرایط جوی نامناسب امکان سانحه‌های هوایی در این منطقه وجود دارد.

 

12:44: پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که 14 مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیم‌ها به صورت زمینی اعزام شدند.

وی افزود: در حال حاضر پنج واحد امدادی اورژانس در محل حاضر هستند اما هنوز چیزی توسط این نیروها رویت نشده است. از یاسوج تا محل حادثه حدود 140 کیلومتر فاصله است وامیدواریم بتوانیم تا یک سساعت دیگر به منطقه سقوط برسیم.

 

12:39: هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان جزو هواپیماهایی است که از حدود ۲۰ سال قبل در ناوگان این شرکت فعال بوده و ارتباطی با قراردادهای جدید ندارد.

معاون سابق سازمان هواپیمای کشوری گفت: ATR۷۲ سقوط کرده از اواخر دهه ۷۰ در ناوگان شرکت آسمان فعال بوده و قرارداد آن ارتباطی با ATR‌های خریداری شده جدید از سوی ایران ایر ندارد.

--------------------------------------------------------------------------------------------

گزارش اولیه حادثه:

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است.

همچنین هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند.

ایرنا: ستاد بحران در یاسوج تشکیل شده و در حال بررسی حادثه است. همچنین یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه (حوالی سمیرم اصفهان) اعزام شده است.

ایران: محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج:

photo5787598715354196771

ایسنا: صبح امروز یک فروند هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی #آسمان که تهران را به مقصد #یاسوج ترک کرده بود دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار محو شد تا بدین ترتیب شایعاتی درباره احتمال سقوط آن مطرح شود که با وجود تایید نکردن هیچ یکی از مقام‌های رسمی هوایی کشور، مشاهدات مردمی و خبرهای آمده حاکی از سقوط این هواپیما است.

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مساله ارائه نکرده‌اند.

پیگیری ایسنا از شرکت هواپیمایی آسمان نیز نشان می‌دهد که با توجه به برگزاری یک جلسه فوری در این شرکت هیچ یک از مقامات آن در حال حاضر پاسخگو نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید