وزارت امنیت عمومی در برزیل با هدف مقابله با موج خشونت ها تشکیل می شود

کدخبر: ۲۰۲۰۳۳
رئیس جمهوری برزیل روز گذشته (شنبه) اعلام کرد وزارت امنیت عمومی برای پایان دادن به موج خشونتها در برخی مناطق این کشور ظرف هفته های آتی تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای هرالد تریبیون آمریکای لاتین نوشت پیش از این میشل تمر رئیس جمهوری برزیل روز جمعه دستور مداخله غیرمنتظره ارتش را برای سرکوب خشونت های فزاینده گروههای تبهکاری صادر کرده بود.

تمر روز گذشته با شماری از مقامات ریودوژانیرو برای بررسی جزئیات طرح واگذاری تامین امنیت شهر ریودوژانیرو دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری برزیل در این دیدار تصریح کرد که اوضاع شهر ریودوژانیرو غیرقابل تحمل است و حضور نیروهای ارتش در این شهر با هدف حفاظت از آسیب پذیرترین اقشار خواهد بود.

وی به جزئیات فنی اینکه چگونه قرار است کنترل امنیت ریودوژنیرو به ارتش واگذار شود، اشاره ای نکرد.

این مقام ارشد برزیل خاطر نشان کرد در یک یا دو هفته آینده وزارتخانه ویژه ای برای هماهنگی امور امنیت عمومی تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارتش برزیل در حالی مسئول امنیت شهر ریودوژانیرو را بر عهده گرفته که خشونت ها در این شهر طی سالهای اخیر روند صعودی طی کرده، بطوری که بر اساس امارهای دولتی سطح خشونت ها در این شهر در سال گذشته هشت درصد و از سال 2015 حدود 26 درصد افزایش یافته است.

ارتش برزیل پیشتر نیز در سال های اخیر در مقاطعی برای از بین بردن خشونت ها در این شهر مستقر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی