تدابیر امنیتی در مرز عراق برای جلوگیری از تکرار سناریوی حمله داعش

کدخبر: ۲۰۲۰۳۸
فرمانده عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی از برنامه بغداد برای تأمین امنیت مرزهای زمینی عراق با کشورهای مجاور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «عبدالامیر یار الله» معاون فرمانده ستاد ارتش عراق و فرمانده عملیات مشترک این کشور تأکید کرد که عراق بودجه زیادی را به منظور تأمین امنیت مرزهای عراق در نظر گرفته است.

به گفته یار الله این اقدام در راستای تقویت امنیت مرزهای عراق و جلوگیری از تکرار سناریوهای تابستان ۲۰۱۴ و حمله داعش به خاک عراق است.

یار الله گفت که همه تلاش ها در حال حاضر در راستای امن سازی مرزهای عراق با کشورهای مجاور صورت می گیرد و تجهیزات الکترونیکی نظارتی از سوی دولت در مرزهای عراق کار گذاشته خواهد شد.

فرمانده عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی گفت اگر امنیت مرزهای زمینی با سوریه حفظ شود، کنترل دیگر مناطق آسان تر خواهد بود.

وی یادآور شد که جنگ با عناصر پراکنده داعش همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه داعش به عنوان یک گروهک سازمان یافته به پایان رسیده است اما شکست دادن عناصر پنهان و پراکنده داعش زمان بر خواهد بود.

یار الله گفت: مهم ترین مسأله در حال حاضر مقابله با ایدوئولوژی داعش است زیرا با وجود اینکه نیروهای مسلح عراقی موفق شده اند از لحاظ نظامی داعش را شکست دهند اما ایدوئولوژی داعش هنوز وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید