مناظره کی‌روش - کریمی به سود چه‌کسی است؟

کدخبر: ۲۰۲۱۰۵
بعد از مناظره علی کریمی و ساکت در برنامه 90 موضوع مناظره جادوگر با کی روش نیز مطرح شده است.
مناظره کی‌روش - کریمی به سود چه‌کسی است؟

هیوا یوسفی- خدا نکند مناظره کریمی – کی‌روش سر بگیرد. تا همین‌جا هم کلی ماجرا به بیراهه رفته است. البته از اول هم معلوم بود ته این داستان هیچ اتفاقی قرار نیست بیافتد. معلوم بود تغییری در کار نیست. یک‌سری ادعای افشاگرانه از کریمی و تکذیب و توجیه از مدیران فدراسیون. با این وجود می‌شد به همین مقدار دل‌خوش کرد که یک نفر پیدا شده که سیستم حاکم بر فوتبال را بدون نگرانی از عواقبش، به چالش بکشد. خلاصه‌اش اینکه فکر می‌کردم اگر اصلاحی هم در کار نباشد، لااقل دلمان خنک می‌شود وقتی کریمی چشم در چشم این اساتید می‌گوید: «تا وقتی شماها هستید، فوتبال روز خوش نمی‌بیند.»

حالا اما همین را هم داریم از دست می‌دهیم. کی‌روش مثل خروس‌جنگی پریده وسط ماجرا و اصرار دارد روی کریمی را کم کند. کریمی هم که کوتاه بیا نیست. طبیعی است در این شرایط کسانی هم بخواهند از آب‌گل‌آلود ماهی بگیرند. اساتیدی که فکر می‌کنند کی‌روش و بقیه مربی‌های خارجی جای آن‌ها را تنگ کرده‌اند؛ پس تا می‌توانند آب را گل‌آلودتر می‌کنند. مثلا همین گیر‌دادنشان به استفاده از مربی ووشو. یکی از مربیان منتقد کی‌روش کامنت گذاشته بود که:«فقط ووشو کارها وارد فوتبال نشده بودند که خدا رو شکر اینها هم ورود کردند. مظلوم فوتبال!» 

کی‌روش در کنار همه اخلاق‌های بدی که دارد، در کنار زیاده‌خواهی‌ها و بدرفتاری‌هایش- که البته همه آن‌ها به خاطر ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال است- دانش فنی‌اش قابل احترام است و سخت می‌شود از تصمیماتی که در این حوزه می‌گیرد، انتقاد کرد. پس کاش در نقدهایمان منصف باشیم و فکر نکنیم حالا که در جدل علی کریمی با فدراسیون و کی‌روش مردم پشت کریمی ایستاده‌اند، می‌توانیم دوباره دوگانه ایرانی- اجنبی راه بیاندازیم و از این نمد برای خودمان و دوستانمان کلاهی ببافیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید