2 ابهام بزرگ در ماجرای سقوط هواپیمای ATR

کدخبر: ۲۰۲۱۳۳
در حالی که نزدیک به 24 ساعت از سقوط هواپیمای شرکت آسمان می گذرد دو ابهام در مورد فهرست کامل سرنشینان هواپیما و همچنین فرستند سیگنال اضطراری مطرح شده است.
2 ابهام بزرگ در ماجرای سقوط هواپیمای ATR

در این خصوص ایسنا نوشت : با وجود گذشت نزدیک به 24 ساعت از سقوط هواپیمای شرکت آسمان هنوز فهرست کامل مسافران و کرو پرواز این هواپیما منتشر نشده است.

در شرایطی که از صبح دیروز اعلام شد این پرواز ۶۶ سرنشین داشته که ۶۰ نفر آن‌ها مسافر و ۶ نفر جزو کرو پرواز بودند، هنوز فهرست کامل اسامی این سرنشینان اعلام نشده است.

در فهرستی که از ساعات ابتدایی اعلام شد، نام ۶ نفر کرو پرواز و ۵۴ مسافر اعلام شده و همچنان هویت ۶ نفر از مسافران این هواپیما اعلام نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که با وجود پیگیری‌های انجام شده هنوز شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان تنها نهادی که اسامی دقیق را در اختیار دارد، فهرست ۶۶ سرنشین را ارائه نکرده و هنوز اطلاع دقیقی از شرایط آن‌ها وجود ندارد.

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:  هوشنگ شهبازی کارشناس صنعت هوایی ، اظهار کرد: هواپیمای ATR که دچار سانحه شده از دستگاهی به نام دستگاه ELT( دستگاه فرستنده اضطراری محل هواپیما ) برخوردار است که قادر است در دمای ٢٠- درجه و تا ٤٨ ساعت بر روی فرکانس ٤٠٦ و ١٢١.٥ مگا هرتز سیگنال ارسال کند.

وی، گفت: عمر مفید این دستگاه 48 ساعت بوده که قبل از هر پرواز باید چک و تعویض شود، اگر تاکنون سیگنالی از این دستگاه  دریافت نشده، کوتاهی در این خصوص صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید